قم- استاندار قم گفت: آن دسته از دستگاه‌هایی که نسبت به جذب بودجه ۶ ماهه نخست اقدام لازم را انجام ندهند اعتبارات جدید آنان نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد آقامیری در جلسه شورای اداری استان قم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: باید دفاع مقدس را گرامی بداریم و اگر دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود نسل جوان نمی‌تواند درک کند که چگونه ملت در برابر رژیم تا دندان مسلح بعثی که مورد حمایت بسیاری از کشورهای بوده ایستادگی کرد.

استاندار قم عنوان کرد: سال تحصیلی جدید آغاز شده و آموزش و پرورش باید محور موضوعات فرهنگی و تربیتی باشد.

آقامیری از همه دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا از آموزش و پرورش استان قم به عنوان نهادی که کمترین اعتبارات و بیشترین کارمند را دارد انجام دهند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش در عرصه جهاد تبیین و همچنین فرهنگ سازی، ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و این فعالیت‌ها می‌تواند مسیر آینده دانش آموزان را هموار کند.

وی با بیان اینکه استان قم ۳۳۰ هزار متر مربع کمبود فضای ورزشی مواجه است افزود: باید در این حوزه تمهیدات لازم اندیشیده شود و ادارت نسبت به ورزش کارکنان خود نیز توجه داشته باشند.

تاکید بر موضوع رسیدگی به امور مردم

آقامیری در ادامه با تاکید بر موضوع رسیدگی به امور مردم بیان کرد: باید در حد توان آنجا که می‌شود مشکلات مردم را حل کرد در این راستا قدم برداشت و اگر جایی هم قانون اجازه اقدام نمی‌دهد باید با برخورد مناسب مردم را توجیه کرد.

استاندار قم همچنین در خصوص عملکرد نیروی انتظامی استان قم گفت: نیروی انتظامی در استان عملکرد خوبی داشته است و این نهاد همواره در کنار مردم برای ایجاد امنیت و آرامش از خود گذشتگی داشته است.

وی با بیان اینکه توجه به نیروی انتظامی سبب ارتقا امنیت خواهد شد افزود: دستگاه اجرایی باید در ایام هفته نیروی انتظامی نسبت به فضاسازی و تبلیغات در خصوص خدمات نیروی انتظامی اقدامات لازم را انجام دهند.

آقامیری بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به روستاها و مناطق محرم استان گفت: برخی از روستاهای استان به شدت آسیب پذیر هستند و در حداقل امکانات مشغول زندگی هستند که لازم است آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که توان مالی دارند با ورود به این عرصه بخشی از مشکلات هر یک از روستاها را مرتفع کنند.

وی بیان کرد: ادارات می‌توانند بخشی از فعالیت‌ها را به گروه‌های جهادی واگذار کنند تا آنها بتوانند در راستای محرومیت‌زایی در استان اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار قم تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته از سوی ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید به اطلاع مردم برسد که البته در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: دستگاه‌ها بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تا نیمه آبان ماه فرصت دارند پیش‌بینی بودجه سال آینده خود را ارائه دهند.

آقامیری اضافه کرد: آن دسته از دستگاه‌هایی که نسبت به جذب بودجه ۶ ماهه نخست اقدام لازم را انجام ندهند اعتبارات جدید آنان نیز کاهش پیدا خواهد کرد و در عین حال این موضوع در ارزیابی عملکرد مدیران نیز اثرگذار خواهد بود.