کرمان_مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: به همت ستاد دیه استان کرمان در شش ماهه نخست سال جاری ۱۶۸ مددجوی غیرعمد از زندان های این استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حجت الله موسوی قوام، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران یکی از رسالت‌های ستاد دیه را کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در جرایم غیر عمد اعلام کرد و گفت: در شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۶۸ مددجوی واجد الشرایط استان کرمان با پرداخت مبلغ ۲۶۶ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از زندان آزاد شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش آزادی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد مبلغ آزادی این مددجویان از محل کمک‌های مردمی و خیرین تأمین شده است افزود: کل مبلغ بدهی این تعداد از مددجویان بیش از ۵ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال بوده که با تلاش نمایندگان و مددکاران ستاد دیه در سطح شهرستان‌های استان حدود ۷۵ درصد این مبلغ از شکات گذشت و تخفیف رضایت مندانه اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه حال حاضر تعداد ۲۶۲ مددجوی واجد الشرایط در سطح زندان‌های استان کرمان تحمل حبس می‌نمایند که چشم آنان به دست کریمانه خیرین می‌باشد ادامه داد: ستاد دیه استان کرمان در اخذ رضایت گرفتن از شکات و ایجاد صلح بین طرفین دعاوی اقدامات قابل قبولی داشته است.

موسوی قوام، تصریح کرد: در بحث نوع جرایم آزاد شده توسط ستاد دیه استان کرمان طی شش ماهه اول سال جاری تعداد ۹۴ نفر محکوم مهریه، تعداد ۵۶ نفر محکوم مالی، تعداد ۱۶ نفر نفقه و ۲ نفر محکوم به پرداخت دیه در جرایم غیر عمد بودند که ۱۲ نفر از آنان زن و مابقی مرد هستند.