اهواز - نخستین تور گردشگری دفاع مقدس برای نخستین بار در سطح کشور در محل قرارگاه کربلا راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا مراد حاجتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های های دفاع مقدس خوزستان پیش از ظهر امروز سه شنبه در آئین افتتاح نخستین تور گردشگری دفاع مقدس در قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب غرب اظهار کرد: نخستین اردوی گردشگری دفاع مقدس در قرارگاه کربلا در اهواز آغاز شد و این حرکت ارزشمند نوید بخش یک نهضت بزرگ ملی برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مدیریت جنگ دوران دفاع مقدس در قرارگاه منطقه‌ای کربلا در جنوب انجام می‌شد که در این محل رهبر معظم انقلاب نیز حضور داشتند و به همین منظور یادمانی برای قدم‌های مبارک ایشان طراحی شده است.

سرتیپ دوم مراد حاجتی ادامه داد: بی شک آشنایی دانش آموزان با ارزش‌های دفاع مقدس و این فضاهای ارزشمند می‌تواند مانع ورود باورهای غلط و ضد فرهنگ‌های غربی به ذهن نوجوانان و جوانان ایران اسلامی شود.

وی اضافه کرد: شعار زن، زندگی، آزادی برای مادرانی است که فرزندان رشید خود را به اسلام سپردند و پیکر پاکشان را پس از سال‌ها تحویل گرفته و در فراق این مردان بزرگ اشک می‌ریزند. امروز دختران ما مادران آینده‌ای هستید که باید فرزندانی نظیر شهدا و حاج قاسم‌ها را پرورش دهند. فضای مجازی به دنبال ولنگاری و ترویج فرهنگ غربی است و همواره سعی می‌شود باورهای نسل جدید را از فرهنگ عاشورایی، دفاع مقدس و باورهای دینی دور کند.