سنندج_ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان از درخشش یک نمایش صحنه‌ای از کردستان در جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا گوهری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایش صحنه ایی «یاسا پل که سوورانه» از کانون استان کردستان در مرحله کشوری بخش نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوش درخشید.

وی افزود: آئین پایانی و اهدای جوایز به برگزیدگان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان اذعان کرد: این اثر از کردستان در میان ۵۱۰ اثر تولید شده و در بخش نمایش عروسکی و صحنه ایی به مرحله کشوری راه یافت.

گوهری گفت: شروع جشنواره از تاریخ ۲۷ شهریور تا ۳۰ به رقابت پرداختند، که با افتخار در این رقابت استان کردستان جز ۱۷ اثر راه یافته با اجرای نمایش صحنه ایی «یاسا پل که سوورانه» موفق به دریافت چهار عنوان موفقیت شد.

وی عنوان کرد: همچنین در این جشنواره جایزه بخش بازیگری نوجوان به بیتا شهبازیان و موسی هدایتی برای «یاسا پل که سوره کان» از استان کردستان جایزه نمایش برگزیده نوجوان رسید.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ادامه داد: در بخش نمایش‌نامه کودک از موسی هدایتی برای متن نمایش «یاسا پل که سوره کان» و همچنین به عنوان برگزیده بخش کارگردانی نوجوان از استان کردستان معرفی شد.