رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: جهان باید مانند «هیتلر»، نتانیاهو و باند جنایتکارش را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز سه شنبه در سخنرانی خود در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: از کشورهایی که فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، دعوت می‌کنم با قرار گرفتن در سَمت درست تاریخ در این مقطع حساس، هر چه زودتر کشور فلسطین را به‌رسمیت بشناسند. تشکیل کشور مستقل و یکپارچه فلسطین با یکپارچگی جغرافیایی و به پایتختی قدس شرقی را نمی‌توان بیش از این به تعویق انداخت.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: در سال‌های اخیر سازمان ملل متحد در انجام مأموریت تأسیسی خود ناکافی عمل کرده و به ساختاری ناکارآمد، دست و پا گیر و بدون تأثیر تبدیل شده است. غزه در نتیجه حملات اسرائیل به بزرگترین گورستان زنان و کودکان در جهان تبدیل شده است. ای شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از نسل‌کشی در غزه و توقف این ظلم و بربریت، منتظر چه هستید؟

رجب طیب اردوغان اضافه کرد: سخنم با رسانه‌های بین‌المللی است؛ آیا روزنامه‌نگارانی که در پخش زنده توسط اسرائیل به قتل می‌رسند و به دفاتر آنها یورش برده می‌شود، همکاران شما نیستند؟ برای متوقف کردن باند قتل‌عامی که تنها برای آینده سیاسی خود تمام منطقه را به سمت جنگ سوق می‌دهد منتظر چه چیز دیگری هستید؟

وی افزود: اسرائیل با نادیده گرفتن حقوق اساسی بشر به طور آشکارا علیه یک ملت دست به پاکسازی قومی و نسل‌کشی می‌زند و سرزمین آنها را اشغال می‌کند. اتحاد انسان‌های جهان همانگونه که ۷۰ سال پیش، هیتلر را متوقف کرد هم اکنون نیز باید نتانیاهو و باند جنایتکار او را متوقف کند.