بیجار- فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان غربی گفت:انسجام و یکپارچگی مردم در دفاع از آرمان‌های دفاع مقدس مایه افتخار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد حسین رجبی عصر سه شنبه در یادواره سردار شهید باقر منصوری که در محل پردیس سینما آزادی بیجار برگزار شد، اظهار کرد: شهید باقر منصوری مخلصانه در راه پاسداری از انقلاب اسلامی قدم برداشت و به شهادت رسید.

وی افزود: بیجار مردمانی با عزت، شرافتمندانه و در تراز انقلاب هستند و در اوایل انقلاب در کردستان فرماندهان بسیاری با دشمنان جنگیدند و به شهادت رسیدند.

سردار رجبی تاکید کرد: رزمندگان بیجار خیلی کم در حوزه شهرستان به شهادت رسیدند و این اوج ایثار است و بسیاری از شهدای ما در شهر سقز، مریوان و بانه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: مجاهدان فی سبیل اعلهی در این شهرستان هستند که نمونه آن شهید رحمانی از بزرگانی است که به شهادت رسید و در برابر دشمنان تا پای جان ایستادگی کرد.

سردار رجبی خاطر نشان کرد: امنیتی که در غرب و شمال غرب داریم مدیون این شهدا و ۱۳ دانش آموزی است که از این دیار عازم جبهه حق بر علیه باطل شدند.

جوانان از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند

وی اضافه کرد: در جای جای منطقه کردستان و مرزهای ما جوانان بسیاری در امتداد مسیر شهدایی که در اوایل انقلاب به شهادت رسیدند در حال خدمت هستند و از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی عنوان کرد: بیجار یک خطه کوچک اما سربلند و سرافراز است و این شهرستان در تراز تاریخ درخشیده است.

وی اضافه کرد: زمانی که از بیجار خارج شوید می‌توانید قدر بیجار را بدانید چرا که این شهرستان اوج ایثار و اخلاص است و شهدایی که از دل این شهر گذشتند تا در جای دیگر دفاع کنند و به شهادت برسند.

وی گفت: امروز هرچه داریم به برکت خون پاک شهیدان است موشک‌های هایپرسونیک و قاره پیما برای ایران است و این به برکت خون شهدا و اتکا به نفس مردم ایران و جوانان است.

سردار رجبی ابراز داشت: تراز سلاحی که ایران ساخته است در جنگ می‌تواند تعیین کننده باشد و این سلاح‌ها برتری ساز هستند.

وی به غزه و جنایات مدت اخیر اشاره کرد و بیان داشت: امتداد جبهه‌های حق بر علیه باطل به غزه می‌رسد و در واقع امتداد هفته‌های دفاع مقدس نیز اکنون به غزه رسیده است.

وی اذعان داشت: مقاومت ایثار جنگ و نبرد حق بر علیه باطل هنوز ادامه دارد و هنوز هم شهدای زیادی در حال تفحص هستند و افتخار می‌کنیم به این روند و قدرت بازدارندگی و این انسجام و یکپارچگی مردم در دفاع از آرمان‌های دفاع مقدس که بسیار مهم است.