کرمان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: صنعتی شدن کشاورزی در استان کرمان پیگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسن‌زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید وزیر جهاد کشاورزی از غرفه کرمان در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم اظهار کرد: ما در کرمان به‌دنبال کار تیمی هستیم و از این رو انجمن تخصصی صنایع همگن پلیمر استان با ۱۳ شرکت در این رویداد حضور دارد که از امروز تا ۶ مهرماه در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب دایر است.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان کرمانی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم به‌دنبال گسترش صادرات خدمات فنی و مهندسی هستند و برنامه آنها ابتدا برای صادرات به‌خارج از استان و در آینده به خارج از کشور است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با تاکید بر لزوم صنعتی‌شدن کشاورزی ابراز داشت: بحث صنعتی‌شدن کشاورزی را با وزیر جهاد کشاورزی هم مطرح کردیم که این امر با استقبال وی مواجه شد و به سرآمد بودن کشاورزی استان کرمان در کشور اشاره کرد.

حسن‌زاده تصریح کرد: نگاه جدی به حوزه کشاورزی به‌عنوان یک صنعت و پیشران در استان کرمان داریم و زنجیره شدن محصولات کشاورزی را دنبال می‌کنیم که تاکنون زنجیره ارزش محصولاتی مانند پسته، خرما و گل‌محمدی شکل گرفته است تا شاهد ارزش‌افزوده در این بخش باشیم.

وی ادامه داد: کرمان بزرگترین استان کشور است و دو اداره کل جهاد کشاورزی در شمال و جنوب استان فعالیت می‌کنند و حدود ۱۰ میلیون تن محصول کشاورزی داریم که بعضی از محصولات مانند خرما، پسته و گردو جزو سه تولید اول کشور به‌شمار می‌آیند و با توجه به کیفیت بالایی که دارند از محصولات صادراتی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان متذکر شد: محصولات صادراتی باید با سورتینگ و بسته‌بندی مناسب فروخته شود نه اینکه ما محصولات را به صورت خام بفروشیم و در آن طرف با برندهای خارجی به‌فروش برسد.

حسن‌زاده همچنین از محدودیت منابع آبی در استان کرمان سخن به‌میان آورد و اظهار داشت: ۹۲ درصد آب استان کرمان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و کشاورزان باید با علم روز پیش بروند و از روش‌های نوین بهره ببرند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه انجمن و کنسرسیوم تخصصی صنایع همگن پلیمر استان کرمان در زمینه تولید لوله‌های پلی‌اتیلن و سیستم‌های آبیاری تحت‌فشار فعالیت می‌کند، با برگزاری همایش منطقه‌ای، ارتباط مستقیم با کشاورزان و اجرای مدل‌ها و نمونه‌های موفق می‌تواند برای کاهش هزینه‌های کشاورزی، بهره‌وری بالا، کاهش مصرف آب و افزایش محصولات صادراتی تلاش کند و ما به عنوان دولت این زنجیره‌ها را به هم متصل کنیم و به سمت زنجیره ارزش برویم.

حسن‌زاده، در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه نشست‌هایی با متخصصان و هیأت‌های خارجی در غرفه کرمان در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم برگزار می‌کنیم از حضور هیأت تاجیکستانی در این غرفه خبر داد.