ایلام-نماینده حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از نیروی بومی در شرکت‌های نفتی دهلران مورد توجه قرار گیرد.

اسدالله چراغی در گفت گو با خبرنگار مهر بیان داشت: امروز نبود شغل و فرصت شغلی برای جوانان تحصیل کرده بومی حوزه انتخابیه به خصوص شهرستان دهلران به رغم داشتن بیشترین منابع نفت و گاز به یک معضل تبدیل شده است ست.

وی با اشاره به ماده ۴۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، گفت: در این قانون به صراحت اعلام شده که تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های نفت مکلف هستند در طول اجرای قانون برنامه، در طرح‌های (پروژه‌های) خود و در شرایط برابر به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی اولویت دهند و در قرارداد با تمامی شرکت‌ها و پیمانکاران، اولویت با به کارگیری نیروهای بومی استانی (در شرایط برابر از نظر علمی و تجربی و با اولویت محل سکونت نزدیک تر) است.

چراغی عنوان کرد: متاسفانه این قانون در حوزه انتخابیه دهلران اجرا نمی‌شود و اگر هم اجرا می‌شود، بر اساس عدالت نیست.

چراغی ضمن انتقاد شدید از مدیران شرکت‌های فعال نفتی منطقه، گفت: امروز نبود عدالت در جذب و به کار گیری و از همه مهمتر عدم اجرای ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه در پروژه‌های نفت و گاز دهلران بیداد می‌کند و از دستگاه‌های نظارتی و مسئولان اجرایی استان می‌خواهم به قید فوریت به این مهم رسیدگی کنند.

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای توانمند بومی و تحصیل کرده در حوزه مدیریتی شرکت‌های فعال منطقه باید فراهم شود

نماینده شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره شهر وبدره در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر نفت، مدیر عامل نفت مرکزی درخواست می‌شود تیمی برای بررسی شرکت‌های فعال نفتی شهرستان دهلران اعزام کنند.