بندرعباس- فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس یک کلاهبردار و محکوم متواری که با اسناد جعلی از یکی از سازمان‌های دولتی ۸۱ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر جاویدان در در تشریح این خبر اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی استان در پی وصول یک فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: با اقدامات فنی و اطلاعاتی و بررسی‌های صورت گرفته توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مشخص شد فردی با ترفندهای متقلبانه و با روش‌های مختلف ضمن دریافت ۸۱ میلیارد ریال با انعقاد قرارداد با یکی از سازمان‌های دولتی به منظور تأمین نیروی انسانی، شروع به فعالیت کرده که پس از گذشت چند ماه مسئولان آن سازمان متوجه جعلی بودن اسناد ارائه شده توسط این پیمانکار قلابی شدند.

سردار علی اکبر جاویدان با بیان این که متهم پس از گذشت حدود ۸ ماه از تنظیم قرارداد با قطع ارتباط کلی با سازمان مربوطه به مکان نامعلومی متواری شده و تلاش‌های صورت گرفته برای بازگرداندن وجوه پرداختی منتج به نتیجه نشده بود، خاطر نشان کرد: با تلاش‌های همه جانبه و کار اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی متهم را در یکی از اسکله‌های بندرعباس در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه شناسایی و دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی استان اظهار داشت: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شد.