کارشناس فوتبال گفت: سبک بازی پرسپولیس حفظ توپ و زمین بازی است و اسپانیایی بازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، دربی ۱۰۴ پایتخت امروز چهارشنبه ۴ مهر بین دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک و با قضاوت بیژن حیدری و با حضور سیستم داور ویدئویی VAR برگزار خواهد شد.

جمشید شاه‌محمدی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با این بازی اظهار داشت: هر دو تیم جز باشگاه‌های خوب کشور هستند و امیدوارم شرایطی رخ دهد که پرسپولیس بتواند پیروز از زمین خارج شود. پرسپولیس در چند هفته اخیر واقعاً کیفیت بهتری از حریف خود نشان داده است.

پرسپولیس اسپانیایی بازی می کند

او ادامه داد: استقلال به یک شکل بازی می‌کند و تنوعی در سبک بازی این تیم در هفته‌های اخیر شاهد نبودیم اما پرسپولیس بسیار زیبا و به نوعی اسپانیایی بازی می‌کند. پرسپولیس با گاریدو نشان داده که سبک بازی مالکانه را دوست دارد و همه بازیکنان در داخل زمین بسیار فعال نشان داده‌اند.

پرسپولیس برای گل زدن نیاز به مهاجم ندارد

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس در این فصل نشان داده که برای گل زدن حتماً نیاز به مهاجم ندارد. هافبک و مدافعان پرسپولیس هم در امر گلزنی این تیم نقش داشته‌اند و با توجه به کیفیت بازیکنان خارجی این تیم و همچنین خریدهای جدید مانند میلاد محمدی پرسپولیس می‌تواند مقابل استقلال پیروز شود.

پرسپولیس متکی به یک بازیکن نیست

شاه‌محمدی در رابطه با غیبت اوستون ارونوف وینگر ازبکستانی پرسپولیس در این بازی خاطر نشان کرد: پرسپولیس یک تیم است و متکی به یک بازیکن خاص نیست. در زمان ما هم مثلاً اگر محمد پنجعلی مصدوم می‌شد، علی پروین از نفرات دیگر در ترکیب استفاده می‌کرد و آن بازیکن هم درخشان در زمین ظاهر می‌شد و دلیل آن هم این بود که در بین ما همدلی وجود داشت و دلیل دیگر هم این بود که هواداران از همه بازیکنان حمایت می‌کردند.

او تصریح کرد: در پرسپولیس کنونی هم هر بازیکنی در ترکیب قرار گیرد کار را برای تیم در می‌آورد. استقلال هم تیم قابل احترامی است و برای بازیکنان این تیم هم احترام قائل هستم.

انتظار نداشتم رامین به استقلال برود

او در رابطه با حضور رامین رضائیان با پیراهن استقلال در مقابل پرسپولیس گفت: رامین بازیکن بسیار خوبی است و شاگرد من در تیم راه آهن بوده است. احساسم این است که رضائیان استقلالی نیست چون پدر و خانواده‌اش همگی طرفدار پرسپولیس هستند و من او را می‌شناسم. تعجب کردم که او راهی استقلال شد اگر به هر تیمی می‌رفت به ما بر نمی‌خورد اما از اینکه استقلال را انتخاب کرد ناراحت شدم.

هواداران به رامین فحاشی نکنند

او افزود: او در مقابل پرسپولیس هم عملکرد خوبی را از خود به نمایش خواهد گذاشت و اگر بتواند نمایش خوبی نشان دهد پرسپولیسی‌ها حسرت خواهند خورد که او را به خدمت نگرفته‌اند و اگر نتیجه بازی به سود پرسپولیس تمام شود مسلماً رضائیان حسرت خواهد خورد که چرا به پرسپولیس نیامد. نباید فراموش کنیم که پرسپولیس همیشه قهرمان است و هواداران همیشه از بازیکنان و اعضای تیم حمایت کرده‌اند و من از آنها خواهش دارم که در بازی امروز هم به رامین فحاشی نکنند.

او ادامه داد: او تصمیم خود را گرفت و راهی استقلال شد و مثل برخی از بازیکنان مانند علیرضا بیرانوند برای پرسپولیس بازی درنیاورد. در زمان قدیم بحث پول ملاک نبود و بازیکنان برای ارزشی که به پیراهن تیم خود داشتند برای آن بازی می‌کردند. هر دو تیم هواداران زیادی دارند و امیدوارم یکی از این دو تیم قهرمان لیگ برتر شوند.

پرسپولیس دو بر صفر پیروز می‌شود

پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با پیش‌بینی خود از نتیجه دربی ۱۰۴ گفت: به نظرم پرسپولیس می‌تواند این بازی را با نتیجه دو بر صفر به سود خودش به اتمام برساند. نکونام هم از مربیان و بازیکنان خوب کشور بوده و نباید با مدیریت باشگاه خود اینقدر وارد چالش شود، همین موضوع به نظرم باعث شده روحیه بازیکنان استقلال از پرسپولیس ضعیف‌تر است.