بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: پوشش بیمه‌ای مراکز درمانی در سطح استان بوشهر باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات سه شنبه شب در نشست مشترک کارگروه فرهنگی، اجتماعی و شورای اجتماعی استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: پوشش بیمه‌ای مراکز درمانی در سطح استان باید تقویت شود و وضعیت مراکز زیر نظر شرکت نفت، مراکز بیمه نیروهای مسلح که هیچ قراردادی با بیمه‌های پایه‌ای ندارند مشخص شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: باید سامانه جامع و یکپارچه برای عقد قرارداد بیمه‌های پایه و تکمیلی در استان ایجاد شود.

وی افزود: همچنین سازمان نظام پزشکی نسبت به نظارت بر انعقاد قرارداد پزشکان با بیمه‌های پایه اقدام کند و در خصوص حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به منظور ارائه خدمات بهتر، اقدام به بروز رسانی سیستم‌های بیمه‌ای کنند.

پورات عنوان کرد: در راستای جمع آوری قلیان در اماکن عمومی هم مقرر شد کارگروهی متشکل از شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، فراجا و اصناف اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به طرح جمع آوری کودکان کار خاطرنشان کرد: این طرح به صورت مستمر در سطح استان بوشهر در حال اجرا است و حوزه کودکان کار و خیابان یکی از مسائل مهم آسیب اجتماعی به شمار می‌رود که در وضعیت بصری شهر هم تأثیر دارد و انتظار داریم تمامی دستگاه‌های مسئول در این حوزه با قدرت به وظایف خود عمل کنند و استانداری بوشهر در این زمینه حمایت کامل خواهد کرد.