سوادکوه - فرمانده سپاه سوادکوه از جمع آوری آثار ۳۶۵ شهید شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جواد پیوند در یادواره شهدا ۳۶۵ شهید شهرستان سوادکوه این مراسم را در راستای دومین کنگره ۱۴ هزار و پانصد شهید استان مازندران عنوان کرد و از دیگر اقدامات در این رابطه در طی یک سال گذشته به جمع آوری آثار شهدا اشاره کرد و گفت: به همت پایگاه‌های بسیج، این آثار کوچه به کوچه و خانه به خانه جمع آوری شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه از افزایش آمار شهدای شهرستان از ۲۲۳ شهید به ۳۶۵ شهید خبر داد و تحقق این مهم را با استفاده از ظرفیت خانواده‌های شهدا، بنیاد شهید و دیگر عوامل عنوان کرد و گفت: تمامی شهدا منتسب به شهرستان سوادکوه، حتی آنهایی که در شهرستان تدفین نشده بودند، احصا شدند و اکنون تعداد شهدا شهرستان به ۳۶۵ شهید رسیده است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده را جمع آوری عکس‌های شهدای شهرستان سوادکوه و بروزرسانی آنها با کمک هوش مصنوعی برشمرد و گفت: از این عکس‌ها، تابلو فرش بافته شده که تقدیم خانواده‌هایشان می‌شود.

سرهنگ پیوند به آماده سازی و نصب آلمان شهدای شهرستان در سه شهر این شهرستان اشاره کرد و افزود: همچنین در تابلو نامگذاری کوچه‌ها با نام شهدا، تصویر آنها نیز با همکاری دهیاری‌ها و شوراها در حال انجام است و تا عید کل تصاویر نصب می‌شود.