ارومیه-دبیر علمی هفتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا گفت: ۱۳۱ مقاله علمی پژوهشی به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که ۳۰ مقاله در مرحله نهایی داوری و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مرتضی اکبری گفت: دبیرخانه‌های علمی و اجرایی این رویداد علمی و فرهنگی آماده برگزاری این همایش با حضور ۱۲۰ نفر از علاقمندان و شمس پژوهان و مولوی شناسان داخلی و خارجی هستند.

دبیر علمی هفتمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا افزود: ۹ نفر استاد خارجی از کشورهای ترکیه، پاکستان، هندوستان، آمریکا و انگلستان و ۸ نفر از شمس و مولوی شناسان داخلی در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۲ مقاله برتر در این همایش ارائه خواهد شد، گفت: ۱۳۱ مقاله علمی پژوهشی به دبیرخانه همایش ارسال شده بود که ۳۰ مقاله در مرحله نهایی داوری بررسی و در نهایت ۲ مقاله با نظر جمعی داوران برای ارائه انتخاب شدند.

اکبری، شمس پژوهی و عرفان اسلامی در حوزه آذربایجان به خصوص خوی را اولویت اصلی انتخاب سخنرانان و امتیاز اصلی ارائه مقالات در این همایش عنوان کرد.

وی افزود: دهمین همایش بین المللی شمس و مولانا نیز با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پایگاه استنادی جهان اسلام ثبت و مجموعه سخنرانی‌ها و مقالات ارائه و پذیرش شده برای چاپ پس از طی مراحل قانونی در این مرکز علمی جهانی نمایه خواهد شد.