زابل_ معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان زابل، خواستار برخورد قاطع با بانکهای دارای رفتار سلیقه ای در پرداخت تسهیلات شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ولایتی پور، شامگاه سه شنبه در شورای هماهنگی بانک های حوزه زابل که با محوریت بررسی آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات و عملکرد بانکهای سطح این شهرستان، برگزار شد، افزود: بانک ها، باید از انجام رفتار سلیقه ای در پرداخت تسهیلات پرهیز کنند و همه آنها، از یک دستور العمل واحد، به منظور تسریع و تسهیل در درخواست های مردم پیروی کنند.

وی اضافه کرد: مدیران و مسوولین، وظیفه دارند که زمینه لازم را برای ایجاد اشتغال با پرداخت تسهیلات تسهیل کنند و مدیران بانک ها نیز باید ضوابط یکسانی را برای مراحل مختلف پرداخت تسهیلات مانند ضامن و غیره را رعایت کنند و هیچ بانکی، مجاز به انجام کارهای سلیقه ای نیست.

فرماندار ویژه زابل اظهار کرد: در بحث وثیقه، باید وحدت رویه یکسانی در شهرستان وجود داشته باشد و اینکه از مهمترین اهداف ما و این جلسات، ایجاد وحدت رویه در روند ثبت نام، تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به کار آفرینان و رضایتمندی آنان است.

وی ادامه داد: دستگاه های ذیربط موظفند برای پرداخت صحیح وام ها به نحوه چگونگی پرداخت ها نظارت کافی داشته باشند و همان افرادی که طبق دستورالعمل ها و ضوابط کمیته اشتغال به بانک ها معرفی شده اند، همان افراد تسهیلات اشتغالزایی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سزاوار نیست و مدیران نباید بی‌تفاوت باشند و نباید مردم را مدام در خصوص دریافت تسهیلات سرگردان کنیم، گفت: تأکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع افزایش جمعیت، حجت را بر همه ما تمام کرده و مسوولان دولت پای‌کار هستند و تلاش می‌کنند و این وظیفه ما است که کارها را انجام دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما دنبال این هستیم که بتوانیم با قانونمند بودن و تسهیل گری در چارچوب قانون، بهترین خدمات را به مردم ارائه کنیم و به همین منظور، مدیران اجرایی مکلف هستند خدمت رسانی به مردم و اجرای این موارد را سرلوحه کار خود قرار دهند و با افزایش پاسخگویی، خدمت رسانی بیشتری داشته باشند.

ولایتی پور بیان کرد: نباید با رفتار سلیقه ای در پرداخت تسهیلات مردم را سرگردان کنیم و اگر چنین موردی از هر شعبه ای از بانکهای مختلف در شهرستان دیده شود، حتماً برخورد خواهد شد.

وی افزود: اگر مشکلی هست، باید مکاتبه شود و با مرکز استان، مسئله مطرح و پیگیری و حل شود تا کار مردم انجام شود.

وی اضافه کرد: باید بحث تضامین وام‌ها، یک‌رویه مشخص داشته و سلیقه‌ای عمل نشود تا این تسهیلات در اختیار همه خانواده‌های متقاضی قرار گیرد.