شهید ابراهیم القبیسی از فرماندهان یگان‌های موشکی حزب الله لبنان بود که در حمله موشکی دیروز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های جنگی مقاومت اسلامی، شهید «ابراهیم محمد القبیسی» ملقب به «حاج ابوموسی» که در حملات موشکی دیروز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید، یکی از فرماندهان یگان‌های موشکی مقاومت اسلامی لبنان بود.

وی متولد سال ۱۹۶۲ در منطقه زبدین واقع در جنوب لبنان بود که بلافاصله بعد از آغاز فعالیت‌های مقاومت اسلامی در سال ۱۹۸۲ به این گروه پیوست. ابوموسی به صورت تدریجی در مسئولیت‌های سازمانی مقاومت اسلامی و ساختار تشکیلاتی آن رشد و ارتقا پیدا کرده و دوره‌های فرماندهی متعددی را زیر نظر حزب الله لبنان پشت سر گذاشت.

وی نظارت و برنامه‌ریزی تعداد قابل توجهی از عملیات های مقاومت اسلامی ضد اشغالگران صهیونیست به ویژه در محور اقلیم التفاح که مسئولیت فرماندهی آن را بین سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۰ بر عهده داشت، انجام داده بود.

شهید قبیسی در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۸ مسئول یگان نظامی بدر واقع در شمال رود لیتانی بود و پس از آن نیز مسئولیت تشکیلاتی واحدهایی از یگان موشکی حزب الله لبنان را نیز عهده دار بود.

شهید ابراهیم محمد القبیسی در پی حمله موشکی دیروز رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید. در این حمله ۶ نفر به شهادت رسیده و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.