با نزدیک شدن یک طوفان سهمگین دیگر به خلیج مکزیک، شرکت های نفتی آمریکایی در حال تخلیه کردن تاسیسات خود در این منطقه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، با گذشت حدود ۲ هفته از عبور یک طوفان بزرگ از خلیج مکزیک، پیش بینی ها حاکی از نزدیک شدن یک طوفان سهمگین دیگر به این منطقه هستند.

مرکز ملی طوفان آمریکا اعلام کرده که انتظار می رود یک طوفان استوایی از حوزه دریای کاراییب طی روزهای آینده وارد خلیج مکزیک شده و با توجه به گرم بودن آب این خلیج شاهد شدت گرفتن آن و رسیدن سرعت باد این طوفان به حدود ۱۸۵ کیلومتر در ساعت تا روز پنجشنبه باشیم.

بر همین اساس شرکت های نفتی آمریکایی روند تخلیه تأسیسات خود در خلیج مکزیک از حضور نیروها را کلید زده اند.

مرکز ملی طوفان آمریکا همچنین اعلام کرده که این طوفان موسوم به «هلن» دارای سرعت باد بالایی خواهد بود که می تواند به خسارت های مالی و جانی منجر شود و شمال شرقی خلیج مکزیک و منطقه فلوریدا را در می‌نوردد.

شرکت های نفتی نظیر شورون، شل، اکوینور، و بریتیش پترولیوم در کنار تخلیه نیرو بخشی از تولید نفت خود در این منطقه را نیز متوقف کرده اند.

به‌عنوان مثال شرکت بریتیش پترولیوم در دو تأسیسات خود تولید نفت و گاز را به طور کامل متوقف کرده و در دو تأسیسات دیگر نیز کاهش داده است. شرکت شورون نیز تخلیه نیروهای خود در دو تاسیسات نفتی را آغاز کرده و تولید نفت را نیز متوقف کرده است.

در زمان وقوع طوفان قبلی با نام فرانسین حدود ۳۰ درصد از ظرفیت تولید نفت در این منطقه به طور کامل خاموش شده بود.