سنندج- استاندار کردستان تاکید بر لزوم تعامل و همگرایی با دستگاه قضایی استان، گفت: دستگاه قضایی بیشترین نقش را در اجرای عدالت در جامعه دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش زره‌تن لهونی شامگاه سه شنبه در دیدار با رییس کل دادگستری کردستان با تاکید بر لزوم تعامل و همگرایی با دستگاه قضایی استان، بیان داشت: دستگاه قضایی بیشترین نقش را در اجرای عدالت در جامعه دارد.

استاندار کردستان افزود: زمانی ماموریت‌های نظام مختلف محقق خواهد شد که کارگزاران نظام در بخش‌های مختلف بتوانند این اهداف و ماموریت‌ها را به منصه اجرا بگذارند.

لهونی ضمن استقبال از پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان در خصوص تشکیل شورای راهبردی استان تاکید کرد: مسایل و موضوعات مشترک بین دستگاه اجرایی و قضایی می‌تواند در این شورا با تعامل و هم‌افزایی حل و فصل شود.

همگرایی و تعامل دستگاه قضایی و اجرایی سبب تحقق عدالت می‌شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این دیدار که به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان انجام شد، اظهار کرد: همگرایی و تعامل دستگاه قضایی و اجرایی سبب تحقق عدالت و در نهایت رضایتنمدی مردم خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر پیگیری تحقق حقوق عامه در استان و برخورد با بسترهای فسادزا، تصریح کرد: دستگاه قضایی در استان با تعامل و هم افزایی با دستگاه اجرایی، تمام تلاش خود را در جهت تحقق اهداف دولت چهاردهم به کار خواهد بست.

حجت الاسلام سید حسین حسینی به استاندار جدید کردستان پیشنهاد کرد تا کمیته تعامل دستگاه قضایی و اجرایی و همچنین شورای راهبردی استان در جهت حل و فصل مشکلات و چالش های استان با استفاده از ظرفیت‌های استانی تشکیل شوند.

وی همچنین بر لزوم انتصاب مدیران توانمند، شجاع و سالم در دستگاه اجرایی استان تاکید کرد و افزود: توفیق و نیل به اهداف یک سازمان در گرو انتصاب مدیران با این خصوصیات است.