در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، انتخابات برای تعیین نمایندگان عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) و عضو مجمع مجالس آسیایی (APA) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: برای تعیین نمایندگان عضو در اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) و عضو در مجمع مجالس آسیایی (APA) رأی گیری انجام می‌شود، اما نتایج آن الان اعلام نخواهد شد.

وی در این مورد، گفت: با توجه به اینکه علاوه بر موضوع رأی گیری، شروط دیگری هم برای عضویت در بین‌المجالس جهانی وجود دارد، نتایج این انتخابات بعداً اعلام خواهد شد و ۱۵ نفر عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی خواهند شد.

روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این مورد توضیح داد: ترکیب ۱۵ نفر عضو اتحادیه بین‌المجالس جهانی باید شامل دو نماینده زن، یک نماینده اقلیت‌های دینی و یک نماینده زیر ۴۴ سال سن باشد. نمایندگان ۲۰ نماینده را برای عضویت در بین‌المجالس جهانی انتخاب کنند که شامل ۱۵ عضو اصلی و ۵ عضو علی‌البدل می‌شود.

متفکرآزاد درباره برگزاری انتخابات برای عضویت نمایندگان در مجمع مجالس آسیایی (APA) نیز توضیح داد: برای عضویت در مجمع مجالس آسیایی نیز باید یک نماینده زن در بین اعضا انتخاب شوند. نمایندگان ۷ نفر را برای مجمع مجالس آسیایی انتخاب کنند که شامل ۵ نماینده به عنوان اعضای اصلی و ۲ نماینده به عنوان اعضای علی‌البدل می‌شود.