سنندج-مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: کردستان به عنوان یکی از استان‌های درگیر جنگ، نیازمند احداث باغ موزه دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کلوندی صبح چهارشنبه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که با عنوان «جهاد، و مقاومت از دیروز تا امروز» برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: این برنامه پنجمین برنامه تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس است که بخشی از آن به صورت استانی و بخشی به صورت وبینار پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: زنان و مردان رزمنده و فعالان حوزه دفاع مقدس که در دوران جنگ و اوایل انقلاب حضور داشتند اکنون در این برنامه هستند که خالق حماسه‌های ماندگار شدند.

وی از کمک‌های استاندار کردستان در برگزاری این مراسم تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه توانستیم در چنین ایامی شاهد برگزاری این آیین در چنین سطح مطلوبی باشیم.

مدیرکل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان اضافه کرد: دلاورمردی‌ها و ایثاری که در این دیار رخ داده در کل کشور کم نظیر است و کردستان امروز ظرفیت‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس دارد.

کلوندی اعلام کرد: امروز بیش از ۱۰ هزار نفر از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در استان کردستان از اغاز انقلاب تاکنون پای کار نظام هستند و لازم است این عزیزان معرفی و تقدیر شوند.

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی ساخت موزه دفاع مقدس در سنندج را از مطالبات مردم خواند و گفت: کردستان جزو چهار استانی است که درگیر جنگ بود اما از وجود موزه دفاع مقدس بی بهره است.