شهردار منطقه ۱۹ تهران ضمن تجلیل از ایثارگران نخبه بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیین تجلیل از ایثارگران نخبه شهرداری تهران به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور سردار محمد سراج نماینده مجلس شورای اسلامی، غلامعباس کیانی مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران، حسین اخگرپور شهردار منطقه و مدیران شهری به میزبانی منطقه ۱۹ برگزار شد.

در این مراسم سراج ضمن گرامیداشت یاد جانباختگان حادثه معدن طبس گفت: آغاز هفته دفاع مقدس تداعی فداکاری ملت عزیز ایران و از خودگذشتگی شهدا، رزمندگان و ایثارگران معزز است که با اخلاص از آب و خاک این سرزمین دفاع کردند.

وی با اشاره به اینکه به فرموده امام خمینی (ره) مسئولان باید قدردان ملت باشند زیرا آنها لایق خدمت گذاری هستند بیان کرد: به لطف خداوند متعال بعد از دفاع مقدس ایمن هستیم و کسی جرات تعرض به کشورمان را ندارد.

در ادامه کیانی یاد و نام امام و شهدا در این ایام را گرامی داشت و تصریح کرد: مرکز ثقل تمدن ایران دفاع مقدس است و ما می توانیم در هر جریانی از دفاع مقدس برای خود و آیندگان الگو برداری کنیم.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران اظهار امیداری کرد: شهرداری تهران آمادگی دریافت نتایج تحقیقات و فعالیت های علمی و پژوهشی ایثارگر نخبه در حوزه شهرسازی، فنی، مهندسی و … را دارد و از پیشنهادات سازنده آنها در مدیریت شهری استقبال می کند.

کیانی در بخشی از سخنان خود به تشکیل کارگروه علمی در میان ایثارگران نخبه برای همفکری و هم اندیشی اشاره کرد.

اخگرپور شهردار منطقه تقارن ماه مهر با هفته دفاع مقدس را به فال نیک گرفت و گفت: نهادها و سازمان های متولی همانند شهرداری می توانند با برنامه ریزی های متنوع در این ایام فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت، حفظ و حراست از کیان کشور و … را در بین دانش آموزان ترویج و نهادینه کنند.

به گفته این مسئول شهرداری منطقه ۱۹ در این ایام برنامه های متنوع آموزشی، فرهنگی و اجتماعی را تدارک دیده که در مدارس نواحی پنجگانه در حال اجرا است.

شایان ذکر است طی این برنامه شهردار منطقه با اهدای هدیه از سردار محمد سراج نماینده مجلس شورای اسلامی تجلیل و سپس از ۱۹ نفر ایثارگر نخبه شهرداری تهران نیز تقدیر شد.