تبریز-مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از نصب نیروگاه خورشیدی ۱۰۸ کیلوواتی در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف غفارزاده روز چهارشنبه به نصب نیروگاه خورشیدی ۱۰۸ کیلوواتی در این شرکت اشاره کرد و گفت: ۱۵ درصد از برق مصرفی شرکت از طریق انرژی های تجدید پذیر تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای الزام وزارت نیرو مبنی بر تأمین بخشی از برق مصرفی دستگاه‌های اجرایی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر، این شرکت به‌عنوان یکی از دستگاه‌های پیشتاز، اقدام به خرید و احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۸ کیلوواتی کرده است.

وی با اشاره به اینکه این نیروگاه با استفاده از پنل‌های خورشیدی ۵۰۰ واتی مونوکریستال طراحی شده است، افزود: با تعیین مشاور و جانمایی مناسب، به‌عنوان دومین دستگاه دولتی در استان، مراحل اجرایی این پروژه را آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی تأکید کرد: با توجه به نصب کنتورهای مرکزی با ظرفیت ۳۳۰ کیلووات و تجمیع کنتورهای شهرستانی به میزان ۴۱۰ کیلووات، با راه اندازی نیروگاه ۱۰۸ کیلوواتی، در سال اول حدود ۱۵ درصد از برق مصرفی شرکت از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین خواهد شد.

غفارزاده با بیان اینکه این موضوع به عنوان یک اولویت مهم پیش از اعلام وزارت نیرو نیز در دستور کار شرکت بوده و خریدهای لازم در سال گذشته انجام شده است، افزود: در مرحله بعدی، حداقل معادل همین میزان انرژی از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین خواهد شد.