نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس برای فعالیت به عنوان معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۴ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی، بررسی تقاضای استعفای عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده و اشنویه از نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دستورکار قرار گرفت.

در نهایت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعفای عبدالکریم حسین‌زاده از نمایندگی مجلس برای فعالیت به عنوان معاون رئیس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، با ۱۰۷ رأی موافق، ۱۲۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ رأی ماخوذه مخالفت کردند.

گفتنی است، رئیس جمهور دوشنبه ۵ شهریور ماه با صدور حکمی عبدالکریم حسین‌زاده را به سمت معاون خود در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب کرد.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، هر نماینده که اعتبارنامه او به تصویب رسیده است، می‌تواند از مقام نمایندگی استعفا دهد. پذیرش استعفا موکول به تصویب مجلس است.

متن نامه استعفای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس

متن نامه استعفای عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده مردم نقده و اشنویه از نمایندگی مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس قرائت شد که به شرح زیر است:

«پیرو نامه رئیس‌جمهور جناب آقای دکتر پزشکیان به مجلس شورای اسلامی در خصوص اینجانب حضور عبدالکریم حسین‌زاده نماینده مردم شریف شهرستان‌های نقده و اشنویه که سه دوره افتخار وکالت آن عزیزان را بر عهده داشته‌ام، در قالب معاونت رئیس جمهور در امور توسعه مناطق محروم کشور، روستاها و امور عشایری، تقاضای استعفا از سمت نمایندگی مجلس شورای اسلامی مطابق مواد ۹۰ و ۹۱ آیین‌نامه داخلی را دارم.

امید آن دارم که همکاران گرانقدرم در مجلس با پذیرش استعفای اینجانب فرصت خدمتگزاری به محرومان و جامعه روستایی و عشایری را برایم فراهم آورند.»