محلات- فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تدبیر، ایثار، حماسه و از جان‌گذشتگی هوانیروز ارتش در تاریخ دفاع مقدس ثبت و برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران افزود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ خلبان سید قاسم خاموشی در دیدار با خانواده سرگرد شهید یعقوب حسنی در شهرستان محلات، با قدردانی از صبر و شکیبایی و ایثار خانواده شهدا اظهار کرد: گرامیداشت حماسه‌های دفاع مقدس و ایثار شهدای گرانقدر، اقدامی مهم در مسیر درس گرفتن از تاریخ پر افتخار کشور و تداوم حرکت عزت‌ساز برای فردای میهن اسلامی است.

وی با یادآوری حماسه‌های هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات بدر گفت: تدبیر و ایثار و حماسه و از جان‌گذشتگی هوانیروز ارتش در این عملیات و نیز فرماندهی بی‌نظیر شهید صیاد شیرازی در میدان نبرد باعث شد، برگ زرین دیگری بر افتخارات هوانیروز افزوده شود.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آن روز و در صحنه نبرد ،۲ مهندس پرواز و سه نفر از برجسته‌ترین خلبانان هوانیروز به شهادت رسیدند تا پشتیبانی آتش‌هوایی هوانیروزارتش از رزمندگان اسلام قطع نشود و عملیات هلی‌برن و امدادهوایی تداوم یابد.

امیر خاموشی گفت: خانواده شهدا و همسران شهدا پس از شهادت همسرانشان، سختی‌های روزگار را به جان خریدند و خم به ابرو نیاوردند و اینگونه است که باید بگوییم، مدیون شهدا و خانواده شهداییم.

وی افزود: در تاریخ دفاع مقدس ثبت است که در عملیات بدر، هوانیروز در زمینی فرود می‌آمد که از شدت آتش، سرها قادر نبودند از سنگر بیرون بیایند و در این شرایط با حداقل تلفات رزمندگان اسلام را در مناطق هدف برای اجرای عملیات پیاده کرد.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پرواز ۴۹ فروند بالگرد هوانیروز ارتش در این عملیات و پشتیبانی از قرارگاه‌های کربلا و نجف اشرف، جز با ایثار و از جان‌گذشتگی شرافتمندانه خلبانان و مهندسین پرواز هوانیروز امکان‌پذیر نبود و پنج نفر از خلبانان و مهندسین پرواز هوانیروز در حالی که تلاش می‌کردند رزمندگان اسلام را به موفقیت به منطقه هدف برسانند، در آسمان مورد اصابت جنگنده‌های دشمن قرار گرفتند و به شرف شهادت رسیدند.

در این دیدار با اهدای لوح از سوی دبیر شورای هماهنگی کمیته فرهنگی سند راهبردی رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح (سردار داود غیاثی راد) یاد و خاطره مهندس پرواز شهید یعقوب حسنی و یاد خلبان شهید رحیم بخشی و خلبان شهید ناصر مشایخ گرامی داشته شد.

گفتنی است جمعی از خلبانان و مهندسین‌پرواز پایگاه چهارم هوانیروز ارتش (اصفهان)،در این دیدار فرماندهی هوانیروز را همراهی کردند.