ارومیه- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:دفاع مقدس ملت ایران ریشه قرآنی دارد و دفاع از کشور برای هر مسلمانی واجب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی صبح چهارشنبه در آیین تجلیل از مجاهدان دفاع مقدس در حسینیه ثارالله ارومیه افزود: دفاع مقدس ملت ایران ریشه قرآنی دارد چراکه در آیات متعدد قرآن کریم، خداوند دفاع را از مومنان خواسته است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در ایام دفاع مقدس در عمل به فرمایشات امام راحل گفت: طبق آیات قرآن کریم، دفاع از میهن و نظام اسلامی برای هر مسلمانی واجب است.

امام جمعه ارومیه در ادامه اضافه کرد: طبق آیات صریح قرآن کریم نباید به دشمن پشت کرده و فرار کنیم، طبق فرمایش خداوند متعال در قرآن، این افراد مغضوب الهی خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: موضوع ایستادن در مقابل دشمن علاوه بر موضوعی قرآنی، مساله ای فطری بوده و انسان طبق فطرت خود در مقابل زیاده خواهی های دشمن می ایستد.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس را قرآن و اهل بیت (ع) به ما یاد داده اند، گفت: رزمندگان از اهل بیت (ع) الگو گرفتند و در مقابل دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی با قدرت ایستادگی کردند.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم، خداوند متعال مدافعان و افرادی را که در مقابل دشمن مقاومت و دفاع کرده اند، دوست دارد و این افتخار بسیار بزرگی برای رزمندگان است.