رشت- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان فراخوان پویش کتاب‌خوانی «یک آسمان ایثار» را با محوریت هشت ‌سال دفاع مقدس منتشر شد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، پویش کتاب‌خوانی «یک آسمان ایثار» هم‌زمان با هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۳ برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان فراخوان شد.

نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، دانش‌افزایی و تعمیق آگاهی‌های اعضای کانون در حوزه فعالیت‌های کتاب‌محور و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای انتقال آموزه‌ها، به ویژه در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس به نسل کودک و نوجوان، از اهداف این حرکت فرهنگی به‌شمارمی‌رود.

برهمین اساس نیز کتاب عبور از کارون، نوشته مصطفی خرامان که اشاره‌ای به تاریخ جنگ‌تحمیلی دارد و ایثار و فداکاری مردم مسلمان ایران اسلامی را در هشت‌سال دفاع‌مقدس روایت‌می‌کند، به عنوان یکی از منابع مطالعاتی معرفی‌شده‌است.

این کتاب که از سوی «انتشارات لک‌لک» برای گروه سنی «د» منتشرشده، تلاش‌دارد تا نسل نوجوان را هرچه‌بیش‌تر با زوایای پیدا و پنهان هشت‌سال دفاع‌مقدس آشناکند.

خانه‌ای روی شیشه به نویسندگی شهرام شفیعی و تصویرگری سارا نارستان که توسط «انتشارات به‌نشر» برای گروه‌های سنی «ب» و «ج» انتشاریافته‌است، ازدیگر منابع مطالعاتی برای شرکت در این پویش کتاب‌خوانی به‌شمارمی‌رود.

این کتاب، داستان کوتاه علامت سفیدی است که هم‌زمان با آغاز جنگ تحمیلی راهی‌سفر می‌شود و در عرصه‌های مختلف به یاری مردم و رزمندگان اسلام می‌شتابد.

گفتنی‌است، اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تا ۱۵ مهر سال ۱۴۰۳ فرصت خواهندداشت با تکمیل و تحویل پاسخ‌نامه به مسوولان مراکز در سراسر کانون استان گیلان در این حرکت فرهنگ شرکت‌کنند.

شایان‌ذکر است، از برگزیدگان پویش کتاب‌خوانی «یک آسمان ایثار» با اهدای لوح سپاس و جایزه، تجلیل‌می‌شود.