ایلام-استاندار ایلام گفت: رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس نماد ایثار و مقاومت هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز چهارشنبه ۴ مهرماه، در پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس اظهار داشت: چنین جلسات و برنامه‌هایی تداعی‌گر خاطرات دوران دفاع مقدس و دل‌دادگی به قرآن و اهل‌بیت (ع) را یادآوری می‌کند.

وی افزود: رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، نماد ایثار و مقاومت برای جوانان نسل جدید هستند و نقش الگویی شایسته را ایفا می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: در دنیای قدرت صرفاً عامل مرئی نیست و عامل نامرئی هم قدرت است، در دوران دفاع مقدس صدام بعثی که مورد حمایت کشورهای غربی چون انگلیس، فرانسه و بلوک شرق مانند شوروی سابق بود به جنگ نابرابر علیه نظام جمهوری اسلامی آمد و این در حالی بود که بیش از ۱۹ ماه از وقوع انقلاب و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی نگذشته بود و در آن مقطع صدام ملعون از عامل معنویت یعنی رهبری، شجاعت، اخلاص، وحدت و ایمان مردم غافل بود.

بهرام‌نیا ادامه داد: در آن زمان که ۱۹ نقطه مهم کشور توسط رژیم بعثی صدام بمباران شد، نیروهای مردمی، ارتش و سپاه با تمام وجود به میدان آمدند و ایستادگی کردند تا پرچم اسلام هم‌چنان بر بلندی‌ها در اهتزار باشد.

استاندار ایلام گفت: در آن مقطع زمانی امام خمینی (ره) با تاسی از مکتب اسلام و قرآن به رزمندگان دفاع مقدس روحیه مضاعف دادند و پس از آن دیدار، روحیه رزمندگان دفاع مقدس دوچندان شد و اعلام کردند تا قلب دشمن هجوم خواهیم آورد و در نهایت پیروز جنگ، نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی بیان داشت: ضرورت دارد واقعیت‌های دفاع مقدس، در قالب روایت، شعر، کلیپ و … منتشر شود تا نسل جدید با جانفشانی شهدا آشنا شوند.

بهرام‌نیا عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس مادیات رنگ باخت و ارزش‌های معنوی جلوه‌گر شد و روحیه جهاد، ایثار و اخلاص ارزش پیدا کرد و همه برای اعتلای اسلام به میدان حق علیه باطل آمدند.

استاندار ایلام اضافه کرد: در مقطع دوران دفاع مقدس، رزمندگان با اخلاص و امید به خداوند متعال توکل کردند، در آن مقطع بسیار سخت حتی گلوله آرپیچی‌ها سهمیه‌بندی بود اما امروز کشور در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده است.

وی انقلاب اسلامی را مرهون فرهنگ بسیجی و تفکر شهدا عنوان کرد و گفت: مبارزه در دوران دفاع مقدس، مبارزه بین حق علیه باطل بود که پیروز این میدان، جمهوری اسلامی است.

وی دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران را محصول مکتب دفاع مقدس ذکر کرد و بیان داشت: پهپاد انهدامی انتحاری محرم، موشک هایپرسونیک «فتاح ۲» و ماهواره نور ۳ از جمله تجهیزات پیشرفته نظامی ایران است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: بمباران پایگاه هوایی عین‌الاسد در استان الانبار در غرب عراق و عملیات طوفان الاقصی در امتداد دوران دفاع مقدس بود.