گرگان- مدیر حج و زیارت گلستان گفت: زائران عمره مفرده گلستانی از ۱۰ مهر ماه عازم سرزمین وحی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی میرقاسم پور صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: براساس اعلام سازمان حج و زیارت کشور ثبت نام زائران عمره مفرده از نیمه دوم شهریورماه سال‌جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: متقاضیان سفر به سرزمین وحی امسال در ٢ مرحله عازم خواهند شد که مرحله اول از ٢٨ شهریور تا پایان آذرماه و مرحله دوم از اول دی ماه تا بیستم ماه مبارک رمضان اعلام شده است.

مدیر حج و زیارت گلستان ادامه داد: ۱۰ کاروان با ظرفیت یک هزار و ۳۲ نفر و با الویت های ماقبل ۴۵۰ از استان راهی خواهند شد.

قاسمپور گفت: بر همین اساس و با رعایت اولویت های اعلام شده اولین گروه از زائران گلستانی ۱۰ و۲۰ مهرماه از فرودگاه ساری با پرواز فوق العاده به سرزمین الهی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: زائرانی که تا کنون موفق به ثبت نام نشده اند برای ثبت نام و تکمیل ظرفیت های خالی می توانند به یکی از دفاتر مجاز خدمات زیارتی و یا سامانه my.haj.ir مراجعه و رزرو و ثبت نام شان را قطعی کنند.

مدیر حج و زیارت استان افزود: پیرو برنامه‌ریزی صورت گرفته، اعزام زائران از ۲۲ مهر ماه و تا ماه مبارک رمضان از فرودگاه بین المللی گرگان ادامه خواهد شد.

قاسمپور در پایان ضمن اشاره به هزینه این سفر معنوی مبلغ ریالی ان را بین ۴۳۰ تا ۴۶۰ میلیون ریال برای هر فرد اعلام کرد و گفت: مدت اقامت زائران در مکه و مدینه ١٠ روز است که پنج روز در مدینه و پنج روز در مکه اقامت خواهند داشت.