رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت:‌­ در سال‌های اخیر از نظر کمی و کیفی در حوزه فیزیوتراپی پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم و در منطقه کاملاً بی‌رقیب هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج عبداللهی، با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی و سی و پنجمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در هتل المپیک تهران، افزود: در این کنگره علاوه بر همکاران فیزیوتراپیست، متخصصین رشته‌های مختلف مثل ارتوپدی، مغز و اعصاب، طب فیزیکی، طب ورزش و سایر گروه‌های توانبخشی حضور دارند.

وی گفت: در کنگره امسال که به مدت سه روز برگزار می‌شود، شاهد برپایی پنل‌های تخصصی در موضوعات مختلف همچون کمردرد، دردهای شانه، دردهای بیماری‌های مغز و اعصاب، تکنولوژی‌های جدید و…، خواهیم بود.

عبداللهی ادامه داد: فیزیوتراپی در هر سه سطح پیشگیری، درمان و توانبخشی نقش دارد و در هر کدام از اینها وظایف خاصی دارد و با توجه به اینکه میانگین سنی جوامع بالا رفته و به سمت سالمندی پیش می‌روند، شیوع دردها و مشکلات اسکلتی- عضلانی، آرتروز مفاصل، کمردرد، گردن درد، بیماری‌های مغز و اعصاب، سکته‌های قلبی و مغزی افزایش پیدا می‌کند بنابراین اهمیت این گونه رشته‌ها خیلی بیشتر شده است.

وی افزود: بسیاری از دستگاه‌های فیزیوتراپی در گذشته وارداتی بود که الان با همت شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری از این تجهیزات در داخل تولید می‌شود. بنابراین هم از نظر دانش فیزیوتراپی و هم از نظر تجهیزات در منطقه کاملاً بی‌رقیب هستیم و حتی کیفیت فیزیوتراپی ایران با بسیاری از کشورهای اروپایی قابل رقابت است.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با عنوان این مطلب که بسیاری از دردها و مشکلات اسکلتی و عضلانی قابل پیشگیری است، گفت: اغلب اینها مربوط به سبک زندگی امروزی است‏.

وی افزود: تبلیغات غیرواقعی در فضای مجازی یک مشکل جدی به خصوص در حوزه بهداشت و درمان است و متأسفانه افراد زیادی فاقد صلاحیت هستند و اصلاً تخصص فیزیوتراپی را ندارند و بیمار را دچار مشکلات عدیده‌ای می‌کنند.