مراسم رونمایی از دو کتاب ایثارگری جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس، بعد از ظهر چهارشنبه چهارم مهر ۱۴۰۳ در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از دو کتاب «زهره حریف ماه شد» و «به سوی قاف» با موضوع حضور ایثاگرانه جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس و همچنین نقش اجتماعی زنان در بهداری رزمی، با حضور وزیر بهداشت برگزار شد.

در این مراسم که جمعی از کادر درمان دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتند، خاطرات روزهای جنگ و حماسه آفرینی جامعه پزشکی در هشت سال جنگ تحمیلی، بازآفرینی شد.

در ابتدای این مراسم، مسعود حبیبی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در سخنانی به دوران دفاع مقدس و ایثارگری آحاد مختلف جامعه در دفاع از مرزهای جغرافیایی کشور اشاره کرد و گفت: آنچه این دوران را برجسته می سازد، حضور آحاد مردم در جبهه‌های جنگ بود.

در ادامه، کلیپی از خاطرات پزشکان حاضر در جنگ تحمیلی به نمایش در آمد.

سردار یحیی رحیم صفوی، از فرماندهان دوران جنگ تحمیلی، به روایت روزهای دفاع مقدس پرداخت و از اهمیت پیروزی در عملیات ها با کمترین شهید و مجروح سخن گفت.

دستیار و مشاور عالی رهبری همچنین گفت: در هیچ دوره‌ای ندیدم و نشنیدیم که پزشکان و پرستارانی که تجربه بحران را نداشتند بتوانند توانمند در جبهه‌ها حضور پیدا کنند بجنگند و درمان کنند.

سردار رحیم صفوی افزود: من به عنوان یکی از فرماندهان جنگ دو طرح ریزی داشتیم اول پیروز بشیم و دوم کمتر شهید و مجروح داشته باشیم.

وی تصریح کرد: جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس، یک میلیون مجروح را نجات دادند و صد هزار مصدوم شیمیایی را درمان کردند صد هزار جراحی انجام شد.