رسانه‌های عبری از لغزش به سوی جنگی گسترده در سایه تداوم و گسترش حملات رژیم صهیونیستی به لبنان ابراز نگرانی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌های عبری در حال بررسی نتایج احتمالی گسترش حملات رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان هستند و علی‌رغم دیدگاه‌های متفاوت‌شان در مورد ماهیت این عملیات و نتایج سیاسی و نظامی آن، متفق القول هستند که دو طرف از لغزش به سوی جنگی گسترده اجتناب می‌کنند، اگرچه هیچ تضمینی برای جلوگیری از آن وجود ندارد.

نیر دفوری، تحلیلگر امور نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، در رابطه با تشدید تنش‌ها گفت که بیروت و تل‌آویو هنوز خارج از عملیات‌ها هستند و هدف قرار دادن هر یک از این دو شهر به معنای آغاز جنگی تمام‌عیار است که هیچ‌یک از طرفین آن را نمی‌خواهند.

وی مدعی شد که رژیم صهیونیستی توانسته است به توانایی‌های حزب‌الله آسیب برساند، اما در ادامه افزود که حزب‌الله در حال بازآرایی نیروهای خود است و همچنان قادر به شلیک موشک‌هایی با برد بیشتر است که ممکن است در روزهای آینده رخ دهد.

از سوی دیگر، روعی شارون، تحلیلگران نظامی شبکه «کان» رژیم صهیونیستی اشاره کرد که هر دو طرف در حال استفاده از راهبرد تشدید تنش به صورت مرحله‌ای اما سریع هستند و هر دو هنوز شگفتی‌هایی در آستین دارند که فاش نشده است.

آلون بن‌داوید، تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ صهیونیستی نیز ادعا کرد که توانایی حزب‌الله در شلیک هزار موشک روزانه به حیفا به دلیل حملات رژیم صهیونیستی کاهش یافته، اما در ادامه اعتراف کرد که حزب الله همچنان از پرتاب‌گرهای متحرک و پنهان زیرزمینی استفاده خواهد کرد که این موضوع کار را دشوارتر می‌کند.

در این راستا، مواف فاردی تحلیلگر مسائل بین المللی در شبکه صهیونیستی «کان» نیز اظهار داشت که ضرباتی که به حزب‌الله وارد شده و ترور فرماندهانش، به معنای تسلیم شدن حزب‌الله نخواهد بود.

وی افزود که این وضعیت تنها با عملیات زمینی پایان خواهد یافت که می‌تواند به جنگی گسترده در منطقه منجر شود.

تامیر هایمان، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی و رئیس فعلی مؤسسه مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی، نیز اظهار داشت که ترورهای انجام‌شده به معنای ناتوانی حزب‌الله در بازسازی نیست، چرا که این گروه بزرگ است و فرماندهان زیادی دارد.

وی در مورد نتایج اعلام شده پس از بمباران‌ها ابراز تردید کرد و گفت که این نتایج همیشه دقیق نیستند.