ساوه- فرماندار ساوه گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است و باید این فرهنگ در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرنگارمهر، مهدی الیاسی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از جانبازان و خانواده شهدا در هفته دفاع مقدس خدا باوری و ولایت مداری را رمز پیروزی در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: جوانان و نوجوانان توانستند با دست‌های خالی در برابر ارتش رژیم صدام مقاومت کنند.

وی افزود: انتظار است باید با بازخوانی دوران دفاع مقدس و با تحلیل و اقدام کارشناسی به درستی به آن پرداخت و برای نسل کنونی جامعه تبیین شود.

فرماندار ساوه افزود: دلایل پیروزی سربازان سپاه اسلام در دوران جنگ حق علیه باطل فراوان است، اما مهمترین دلیل را می‌توان در بهره‌مندی ملت ایران از روحیه جهادی، ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی عنوان کرد.

الیاسی با بیان اینکه هشت سال دوران دفاع مقدس برگرفته از مکتب عاشورا است و باید این فرهنگ در جامعه ترویج شود، گفت: به طور قطع امروز نیز ما باید خود را به همین سلاح مسلح کرده و با حرکت در مسیر ولایت و پیروی از ولی امر مسلمین با مسائل به صورت جهادی برخورد کرده و برای رفع آنها وارد میدان شویم.

وی ادامه داد: از بین بردن نظام جمهوری اسلامی و تجزیه ایران از اهداف دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی بود و این در حالی است که دشمن از نقش رهبری امام (ره) و مردم عاشورایی ایران بی خبر بود و مقاومت این ملت را نتوانسته بود برآورد کند.

فرماندار ساوه خواستار بهره گیری دستگاه های فرهنگی بویژه آموزش و پرورش از ظرفیت جانبازان و ایثارگران برای روایتگری فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس شد و افزود: شهدا در هشت سال دفاع مقدس به عهد خود وفا کردند و امروز نوبت ماست که به عهد خود وفا کنیم.

الیاسی با اشاره به اقدامات ناجوانمردانه رژیم صهیونیست در غزه افزود: اکنون وظیفه داریم با خدمت صادقانه در هر جایگاهی ادامه دهنده راه شهدا باشیم چرا که آرامش و مسئولیت هایی که امروز ما در اختیار داریم ارمغان ایثار و فداکاری آنها است.