بوشهر- روحانیون و طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر در حمایت از مردم لبنان و غزه و محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر حوزه علمیه استان بوشهر صبح چهارشنبه در این تجمع گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه و غرب آسیا به مرحله‌ای رسیده‌اند که مستاصل شده‌اند و به‌دلیل دستپاچگی، دست به ترور بزرگان مقاومت می‌زنند و مردم عادی را به قتل می‌رسانند.

حجت الاسلام رضا خدری افزود: این جنایات در واقع نشان‌دهنده عجز و ناتوانی آنهاست و نه از سر قدرت. اگر رژیم خبیث صهیونیستی، ۱۵ تا ۱۶ هزار کودک در غزه و فلسطین را این ماه به قتل می‌رساند و نزدیک به چهل و چند هزار نفر از مردم غزه را از بین می برد، قطعاً اینها نشان از ضعف و دستپاچگی این رژیم است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: محور مقاومت در منطقه شکل‌گرفته و نمونه‌ای از امت اسلامی را به نمایش گذاشته است. انصارالله یمن با صلابت و اراده‌ای پولادین، هنگامی که فراخوان می‌دهد، مردم را برای راهپیمایی و تظاهرات جمع می‌کند و در بیابان‌ها حاضر می‌شوند. جمعیت حاضر به حدی زیاد است که انتهای آن دیده نمی‌شود. این اراده پولادین مردم یمن و دیگر مسلمانان باعث شده تا همگی در حمایت از غزه و حماس در کنار هم قرار گرفته و عرصه را بر رژیم صهیونیستی تنگ کنند.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه پایبند به عهد و انسانیت نبوده و به هیچ قانونی و هیچ قاعده‌ای از حقوق بشری پایبند نیست گفت: این رژیم به هرگونه جنایتی دست می‌زند که حتی به ذهن هیچ‌کس نمی‌رسد. به عنوان مثال، بمب‌گذاری در پیجرها و بی‌سیم‌ها که در یکی دو هفته اخیر در لبنان انجام شده، نشان‌دهنده خلاقیت و ابتکار شیطانی این رژیم است.

وی افزود: این جنایت‌ها نشان‌دهنده این است که رژیم صهیونیستی به هیچ قاعده انسانی اعتنا ندارد و به راحتی هرگونه جنایتی را مرتکب می‌شود. در هیچ جنگی به این شکل از وسایل ارتباطی برای ترور استفاده نشده است، ولی این رژیم به هیچ‌یک از اصول انسانی پایبند نیست.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ابراز داشت: رژیم صهیونیستی تمام خلاقیت و ابتکار شیطانی خود را به کار گرفته است تا بدترین جنایات ضد بشری و ضد حقوق بشر را مرتکب شود و خود را به نوعی نجات بدهد. این رژیم که در حال غرق شدن است، به هر چیزی چنگ می‌زند تا بتواند خودش را حفظ کند.

وی ادامه داد: با جنایت اخیری که در لبنان انجام داد و حملات وحشیانه جنون‌آمیزش، نزدیک به ۶۰۰ نفر از مردم را در کمتر از چند ساعت در جنوب لبنان به شهادت رساند و نزدیک به سه هزار خانه را ویران کرد، تمام این اقدامات دست جبهه مقاومت را برای اقدام متقابل باز کرد. اما اقدام متقابل جبهه مقاومت، اقدام متقابل حزب‌الله و اقدامی متناسب با اصول و آموزه‌های یک مسلمان اصیل است.

خدری بیان کرد: این اقدام، کشتار مردم بی‌دفاع و غیرنظامی نیست. الحمدلله این اقدام متقابل به‌خوبی توسط حزب‌الله لبنان صورت گرفته است، اما نه با کشتار مردم عادی که اسرائیل انجام می‌دهد، بلکه با پیروی از اصول و قوانین جنگی و رعایت دقیق اخلاق بشری و حقوق بشر.

وی گفت: امروز وظیفه ما، وظیفه همه جوامع اسلامی و هر کسی که دل در گرو انسانیت و حقوق بشر دارد، این است که باید از جبهه مقاومت حمایت کنیم. وقتی دانشجویان آمریکایی به صحنه می‌آیند و علیه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی موضع می‌گیرند، این مسئولیت بر دوش همه جوامع اسلامی و تمامی مسلمان‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر تصریح کرد: اگر حکام، شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی را قطع کنند و معاملات اقتصادی خود را با این رژیم قطع نمایند، چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

وی ادامه داد: روزی امام خمینی (ره) فرمودند: «اگر هر مسلمان یک سطل آب به سمت اسرائیل بریزد، اسرائیل را سیل خواهد برد.» اما متأسفانه با برخی حکام بی‌عرضه مواجه هستیم که به صحنه نمی‌آیند و به سخنان حیات‌بخش رهبر عزیز انقلاب اسلامی گوش نمی‌دهند.

خدری تصریح کرد: ما بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم و بدانیم که امروز حزب‌الله لبنان و مردم مظلوم این کشور خط مقدم ما هستند. ما نباید اجازه دهیم که این خط مقدم شکست بخورد و مجبور به عقب‌نشینی شود؛ ان‌شاءالله که چنین نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به شهادت تعدادی از فرماندهان حزب الله گفت: هرچند که فرماندهان بزرگی از حزب‌الله لبنان به شهادت رسیدند و نقش بسیار مهمی در فرماندهی جنگ‌ها و عملیات‌ها داشتند، اما الحمدلله جبهه مقاومت کار خود را به‌خوبی پیش می‌برد.