بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با اجرای برنامه‌های سلبی و ایجابی در سواحل دنبال مدیریت ساحل و کاهش غریق‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر چهارشنبه در نشست ساماندهی سواحل استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دریا و سواحل استان ظرفیت و نعمتی الهی است که موجب گردشگر پذیر شدن استان می‌شود و ورود مسافر و گردشگر هم موجب رشد و بالندگی استان در بخش‌های مختلف خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: باید در این زمینه با اجرای برنامه‌های فرهنگی و متنوع در سواحل استان با رعایت موازین شرعی در دستور کار قرار گیرد تا زمینه نشاط اجتماعی شهروندان، جذب گردشگر و مسافران بیشتری به استان فراهم شود.

شناسایی نقاط خطرآفرین

پورات افزود: همچنین اکثر نقاط خطر آفرین سواحل استان بوشهر شناسایی شده و نسبت به استقرار عوامل امداد و نجات در این محدوده ها اقدامات لازم انجام شده است.

وی گفت: در راستای خدمات رسانی مطلوب در سطح سواحل و طرح های سالم سازی دریا، کاهش خطرات، بهره مندی مناسب شهروندان، مسافران و گردشگران از سواحل، برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله سیاست های ستاد ساماندهی سواحل استان بوده است.

لزوم رعایت شئونات در سواحل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در راستای ساماندهی سواحل استان با تدابیر استاندار و همکاری فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی و تلاش جمعیت هلال احمر شاهد عملکرد خوب استان در کاهش مغروقین هستیم و در حال حاضر با اجرای برنامه‌های سلبی و ایجابی در سواحل به دنبال خروجی این برنامه‌ها در مدیریت ساحل و کاهش غریق‌ها هستیم.

پورات با اشاره بر لزوم رعایت شئونات فرهنگی و دینی در سواحل استان تاکید کرد: باید با اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی، ورزشی و ایجاد نمایشگاه‌های مختلف فضای امنی را برای مردم فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: در شهرستان‌های گناوه، بوشهر، کنگان و دیر زمین و مجورهای لازم جهت ایجاد پایگاه‌های امداد دریایی توسط هلال احمر اخذ شده و بزودی احداث خواهند شد.

در پایان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان بوشهر از گروه‌های جهادی، فعالین فرهنگی و دستگاه‌های فرهنگی استان تجلیل شد.