رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اقدامات موثر مرکز وکلا در عرصه بین المللی گفت: باید دیپلماسی قضایی را در سطح بین المللی تقویت کنیم و نظام قضایی ایران را در سطح جهان تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان در دیداری صمیمی از حضور رئیس مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه و هیات همراه تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: سابقه آشنایی ما با رئیس مرکز وکلا قوه قضایه به بیش از دو دهه قبل می رسد و به خوبی با روحیه جهادی و تلاش های ایشان آشنایی کامل داریم.

وی ابراز رضایت ریاست قوه قضائیه و بیان ایشان از عملیاتی سازی سند تحول قضایی از سوی مرکز را افتخاری بزرگ برای این مجموعه دانست و گفت: در بحث حقوق عامه مرکز حقیقتاً اقدامات شایسته ای انجام داده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان حضور مرکز در ارائه خدمات حقوقی ومعاضدت های قضایی در زندان ها، مساجد و بحث راه اندازی سامانه ۱۲۹ و ارائه کارشناسی های جدید را یک نوآوری برای کشور قلمداد کرد و گفت: ما در حوزه کارشناسی در برخی زمینه ها و موضوعات کمبود کارشناسی داشتیم که در رشته های جدید همچون هوش مصنوعی و فضای مجازی با مشکل مواجه بودیم که مرکز توانست با اقدامات خود این کمبودها را پوشش دهد.

وی این اقدامات را نشان از عزم جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در بحث حقوق عامه دانست و بیان داشت: حضور در مساجد اقدامی مبارک و موثر و اثر بخش می باشد که در سطح استان گلستان نیز شاهد اقدامات خوبی هستیم که موجب اعتماد عمومی به قوه قضائیه و جامعه وکلا گردیده است.

این مقام قضایی اقدامات و رسالت مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه را در برابر آگاهی حقوقی مردم و در سطح بین الملل و ارائه مواضع مشخص در رخدادهای ملی و بین المللی یک ضرورت دانست گفت: درمسائلی همچون تحریم ها و فلسطین و دفاع از حقوق ملت ایران از جمله مواردی است که مرکز موضع خوبی داشته است چرا که هیچ قشری نمی تواند همچون حقوقدانان ابعاد این مسائل را بشکافند و آثار و تبعات آن را پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اقدامات موثر مرکز در عرصه بین المللی گفت: ما این پیشنهاد را به ریاست قوه قضائیه هم دادیم که باید دیپلماسی قضایی را در سطح بین المللی تقویت کنیم و نظام قضایی خود را در سطح جهان تبیین کنیم تا جهان از احکام قضایی ما در برابر نظام‌های حقوقی جهانی مطلع و نقاط قوت آن بروز و ظهور پیدا کند.

وی در پایان ابراز داشت: از مجموع فعالیت های مرکزوکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بابت اقدامات صورت گرفته در این حوزه تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم این اقدامات به صورت گسترده تر و موثر تر مورد پیگیری جدی قرار گیرد و جایگاه و وجهه حقوقی کشورمان را در عرصه جهانی ارتقا بخشند.