معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تجهیز بیش از ۱۰۰۰ کارگاه رایانه در دبیرستان‌های دوره اول متوسطه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضروری بودن فرایند کیفیت بخشی آموزشی گفت: کیفیت بخشی آموزشی یک فرایند بوده که باید برای آن برنامه ریزی شود.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: باتوجه به آغاز برنامه‌های کیفیت بخشی از دوره اول متوسطه، یک سنجش ملی از عملکرد دانش آموزان صورت می‌گیرد که در سال تحصیلی قبل بیش از ۳ میلیون دانش آموز شرکت کردند و در گام اول، تبیین نتایج، اعلام به مدارس و برنامه ریزی برای توانمندسازی معلمان با ۴ عنوان درسی ریاضی، علوم تجربی، فارسی و عربی انجام گرفت.

وی با اشاره به پیش بینی آموزش‌های برنامه نویسی و کد نویسی برای دانش آموزان دوره اول متوسطه تصریح کرد: با مشارکت وزارت ارتباطات طرحی به نام «ایران دیجیتال» منعقد شده که در آن ۵ هزار معلم دوره اول متوسطه آموزش برنامه نویسی و ۲۵ هزار معلم نیز آموزش ساخت بازی‌های دیجیتال را بگذرانند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان ضمن اشاره به تجهیز بیش از ۱۰۰۰ کارگاه رایانه در دبیرستان‌های دوره اول متوسطه گفت: یکی از ماموریت‌های مهم آموزش و پرورش توجه به موضوع هوش مصنوعی و متاورس بوده و تمام تلاشمان این است که دانش آموزان توانایی فراگیری آموزش‌های لازم را داشته باشند.