قزوین-دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از برخورد قاطع با ترک فعل مدیران و مسئولین خبر داد و گفت: درصورت مشاهده هرگونه فساد در هر جایگاه و مقامی برخورد ما سخت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر عسگری در مراسم تودیع معارفه دادستان قزوین که پیش از ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای تاکیدات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جزو برنامه‌های ما در دوره جدید خواهد بود و در این دوره رویه‌های فسادآور و مفسدپرور اصلاح خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین بیان کرد: برای پیشگیری از وقوع جرم که تاکید ما همواره در این حوزه است اقدامات لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت و در این راستا اتاق فکری متشکل از نخبگان علمی، قضایی، امنیتی، اقتصادی و اجرایی استان تشکیل می‌شود.

وی افزود: درصورت مشاهده هرگونه فساد در هر جایگاه و مقامی برخورد ما سخت خواهد بود و همچنین درخصوص دستگاه‌ها توصیه می‌شود کلیه دستگاه‌ها نسبت به انجام وظایف خود کوتاهی نکنند و تمام تکالیف را مطابق قانون انجام دهند.

این مسئول تاکید کرد: درخصوص ترک فعل نیز دستگاه قضا یک برنامه مشخص داشته و مبنای روشن خواهیم داشت و دستگاه قضا در مواجه با این مسائل باید به تکالیف خود عمل کنند در غیر این صورت، ترک فعل شامل خودشان می‌شود.

وی در پایان گفت: نباید شرایط بگونه‌ای باشد که دستگاه‌ها قسمتی از تکالیف خود را که عموماً جنبه درآمد مالی دارد انجام دهند و قسمتی که مورد مطالبه عمومی و جنبه هزینه‌ای و خدمات‌رسانی دارد را رها کنند و به بهانه‌های مختلف انجام ندهند.