وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بر جدی گرفتن تهدیدات حزب‌الله مبنی بر حمله به رژیم صهیونیستی و نابودی آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یوآف گالانت، ‏وزیر جنگ‏ رژیم صهیونیستی، مدعی شد: با وجود اینکه حزب‌الله لبنان ضربات سنگینی را متحمل شده و روحیه‌اش کاهش یافته است، اما اسرائیل باید تهدیدات این گروه مبنی بر حمله به این رژیم و نابودی آن را جدی بگیرد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در پی تشدید تنش‌ها میان این رژیم و حزب‌الله سفر خود به نیویورک برای شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل را به روز پنجشنبه به تعویق انداخت.

گالانت در جریان بازدید از تمرین‌های نظامی تیپ هفتم زرهی و گردان ۲۰۲ چتربازان مدعی شد: حزب‌الله امروز همان حزب‌الله یک هفته پیش نیست. حزب‌الله حماس نیست، اگرچه شباهت‌هایی وجود دارد، اما جغرافیا، دشمن و تهدیدات متفاوت هستند.

وی مدعی شد که ارتش رژیم صهیونیستی ضربات سنگینی به ساختار فرماندهی و کنترل حزب‌الله وارد کرده و به توانایی ارتش این رژیم برای مقابله با تهدیدات اعتماد کامل دارد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان کرد که کابینه باید تا زمانی که اهدافش محقق شود، از جمله بازگشت امن ساکنان به خانه‌هایشان، به تلاش‌های خود ادامه دهد.

در این راستا، روزنامه یدیعوت آحارونوت، گزارش داد که یک مقام سیاسی صهیونیستی اعلام کرد که ارتش در حال انجام «نبردهای خطرناک» در جبهه شمالی است، اما وارد جنگی تمام‌عیار نشده است و از «استراتژی گام‌به‌گام» پیروی می‌کند.

از سوی دیگر، وبگاه «اکسیوس» به نقل از مقامات صهیونیستی گزارش داد که گالانت با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، درباره احتمال دخالت مستقیم ایران در درگیری‌های جاری با لبنان گفتگو کرده است.

شبکه ای‌بی‌سی نیز به نقل از جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گزارش داد که واشنگتن همچنان رژیم صهیونیستی را به اجتناب از جنگ تمام‌عیار با لبنان ترغیب می‌کند.

کربی افزود که آمریکا معتقد نیست تشدید وضعیت و آغاز یک جنگ گسترده به نفع این رژیم است و راه بهتری برای بازگرداندن ساکنان شمال به خانه‌هایشان وجود دارد.

از سوی دیگر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت که اقدامات رژیم صهیونیستی در لبنان تلاشی برای ارسال پیامی با این محتوا است که این رژیم توان پذیرش وضعیتی را ندارد که مانع بازگشت شهرک‌نشینان صهیونیست به اراضی اشغالی شود.

وی افزود که بهترین راه برای حل این مسئله از طریق راه‌حل دیپلماتیک است که دولت جو بایدن در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بر آن تمرکز خواهد کرد.