قزوین- رئیس پلیس آگاهی استان قزوین در خصوص پیشگیری از سرقت موتورسیکلت و خودرو نکاتی را به شهروندان یادآور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ امیرحسام عزیزی اظهار کرد: موبایل، اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیاء با ارزش و قیمتی را در معرض دید و داخل خودرو قرار ندهید.

وی افزود: شهروندان اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر و سایر لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعویض چرخ یا بر طرف کردن نقص فنی اتومبیل در ابتدا از قفل بودن درب ها و بالابودن شیشه ها اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: نکته قابل تأمل در سرقت موتورسیکلت به دلیل غفلت مال باختگان اتفاق می‌افتد؛ چرا که این غفلت و ناآگاهی نسبت به موارد ایمنی است که زمینه سوء استفاده سارقان را فراهم می‌کند.

سرهنگ عزیزی خاطر نشان کرد: پارک کردن موتورسیکلت‌ها در معابر عمومی، خود بستر ارتکاب سرقت را فراهم می‌کند و افراد سودجو و فرصت طلب نیز که شاید انگیزه ارتکاب سرقت را از قبل نداشته باشند، با مشاهده آن وسوسه شده و دست به سرقت می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه در صورت مظنون بودن به فرد یا افراد کلیه مشخصات ظاهری و اعمال آنها را با مامورین در میان بگذارید، گفت: پس از اطمینان از وقوع سرقت مراتب با تلفن ۱۱۰ یا با مراجعه حضوری و فوری به کلانتری محل سکونت خود مراتب را گزارش دهید تا نسبت به شناسایی و دستگیری سارقان اقدام شود.