ارومیه- با حضور مدیرکل بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه کشور،گلخانه هیدروپونیک توت‌فرنگی بقعه متبرکه امامزاده غریب‌حسن ارومیه ظهر چهارشنبه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی امام‌زاده غریب حسن با حضور مدیرکل بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه کشور؛ ظهر چهارشنبه با مشارکت موقوفات شهرستان ارومیه به بهره‌برداری رسید.

این پروژه به عنوان مجهزترین گلخانه استان در مساحت ۳هزار متر احداث شده و برای بهره‌برداری از این پروژه ،۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

۵۵ یا ۶۵ هزار بوته توت فرنگی در این گلخانه کاشته شده که پیش‌بینی می‌شود ۲۵ تا ۳۵ تن محصول در حال نرمال برداشت شود.

مدیرکل بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در آیین افتتاح این گلخانه و همایش یاوران وقف افزود: طی سالهای اخیر اوقاف به دنبال مشارکت و سرمایه گذاری به‌جای اجاره داری موقوفات و ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

محراب کلامی با اشاره به برکت وجود امام زادگان در کشور گفت: اقدامات و موقوفات خوبی در آذربایجان‌غربی اعم از اجرای پروژه‌های عمرانی و اجرای نیات واقفان انجام شده است.

وی، حفظ، کسب منفعت و درآمدزایی و اجرای نیت واقفان را از وظایف اوقاف اعلام کرد و افزود: خدمت رسانی به جامعه، ایجاد اشتغال و کسب درآمد از اهداف اجرای پروژه‌هایی است که از محل موقوفات تامین اعتبار شدند، است.

مدیرکل بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه با اشاره به ورود اوقاف طی سنوات اخیر به حوزه پزشکی و دارو درمان، امنیت غذایی، صنعت، تولید محصولات باغی با هدف حل مشکلات جامعه گفت: با وجود ۸۰۴ عنوان وقف، محدودیتی در حوزه وقف وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف وقف کاهش مشکلات اجتماعی است لذا می توان با هدف حل مشکلات در حوزه‌های مختلف وقف کرد.