نشست علمی «چالش‌های عدالت سیاسی در جمهوری اسلامی و آینده آن» در دانشگاه باقر العلوم(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید بایرامی دبیر علمی نشست «چالش‌های عدالت سیاسی در جمهوری اسلامی و آینده آن» اظهار داشت: عدالت سیاسی یکی از اصول بنیادین جمهوری اسلامی ایران است که بر توزیع عادلانه قدرت سیاسی، دسترسی برابر شهروندان به منابع و مشارکت فعال در فرآیندهای تصمیم‌گیری تأکید دارد. این مفهوم، به‌ویژه در سال‌های اخیر، با چالش‌های متعددی مواجه بوده و نیازمند بررسی دقیق و علمی است.

وی هدف از برگزاری این نشست را، فراهم‌سازی زمینه‌ای برای بحث‌های علمی و تبادل نظریات در حوزه عدالت سیاسی دانست و افزود: برگزاری این نشست‌ها می‌تواند به بهبود و ارتقاء این مفهوم در ساختار سیاسی کشور کمک کند. همچنین نشست پیش‌رو با هدف تحلیل و بررسی این چالش‌ها، بررسی ابعاد مختلف عدالت سیاسی و راهکارهای ممکن برای تحقق بیشتر آن در جامعه ایرانی برگزار می‌شود.

دبیر علمی نشست گفت: در این نشست مسعود معینی‌پور به بررسی اصول و مبانی عدالت سیاسی در جمهوری اسلامی، ارزیابی وضعیت کنونی و چالش‌های پیش‌رو و نیز چشم‌اندازهای آینده خواهد پرداخت و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین استاد نجف لک‌زایی و حجت الاسلام و المسلمین کاظم سیدباقری نیز با ارائه نظرات و نقدهای خود به موضوع عدالت سیاسی، نقطه نظرات مختلف و جامع‌تری را فراهم خواهند کرد.

دبیر علمی این نشست خاطر نشان کرد: نشست علمی با عنوان «چالش‌های عدالت سیاسی در جمهوری اسلامی و آینده آن» روز پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در سالن جلسات علامه طباطبایی این دانشگاه برگزار خواهد شد. همچنین این نشست به صورت آنلاین و از طریق لینک dte.bz/res1 پخش خواهد شد تا علاقه‌مندان بیشتری امکان پیگیری مباحث را داشته باشند. از تمامی پژوهشگران، استادان و دانشجویان علاقمند دعوت می‌شود با حضور در این نشست، به غنای بحث‌ها و تبادل علمی کمک کنند.