تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳

در ادامه ضمن بررسی فروشندگان متنوع طلا، به شما نشان می‌دهیم که هر نوع طلا را بهتر است از کجا تهیه کنید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، خرید طلا همواره یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری است. رشد قیمت طلای جهانی و چشم‌انداز روشن آن در کنار کاربردهای متنوع طلا در زینت و جواهرات، باعث شده تا بسیاری به فکر خرید طلا باشند. در این میان تفاوت دارد که قصد خرید چه نوع طلایی داشته باشید و اینکه هر نوع طلا را از کجا بخرید. در ادامه ضمن بررسی فروشندگان متنوع طلا، به شما نشان می‌دهیم که هر نوع طلا را بهتر است از کجا تهیه کنید.

خرید طلای زینتی

اگر قصد خرید طلا برای کاربرد روزمره دارید و به دنبال طلای زینتی هستید، بهترین گزینه شما خرید سنتی طلا از بازار طلافروشان است. در خرید طلای زینتی مهم است که آن را امتحان کنید و مدل‌های مختلف را از نزدیک ببینید. در نتیجه بهترین گزینه شما مراجعه به بازار است.

در خرید طلا به میزان کارمزد دریافتی فروشنده، میزان اجرت ساخت و صدور فاکتور معتبر توجه داشته باشید. تا حد زیادی می‌توانید در این زمینه به طلافروشان اعتماد کنید اما بهتر است همه‌چیز را خودتان یک دور چک کنید تا در زمان فروش طلا به عنوان طلای دست‌دوم، به مشکلی برخورد نکنید. باز هم تأکید می‌کنیم که هرگز بدون فاکتور اقدام به خرید طلا نکنید.

خرید طلا برای سرمایه‌گذاری

اگر خرید طلا را به قصد سرمایه‌گذاری انجام می‌دهید، بهتر است سراغ گزینه‌هایی غیر از طلای زینتی بروید. در طلای زینتی شما اجرت ساخت پرداخت می‌کنید که حاشیه سود سرمایه‌گذاری شما را کاهش می‌دهد. به عبارتی در این حالت طلای کمتری نصیب شما می‌شود؛ در نتیجه طلای زینتی به کار سرمایه‌گذاری نمی‌آید.

در ادامه روش خرید انواع طلا به دید سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کنیم.

خرید سکه طلا

یکی از گزینه‌های مورد نظر برای سرمایه‌گذاری در طلا، خرید سکه طلا است. سکه در وزن‌های مختلفی از ربع سکه تا سکه تمام بهار آزادی وجود دارد و در نتیجه شما با مبالغ مختلف می‌توانید سکه بخرید.

برای خرید سکه هم می‌توانید به بازار طلافروش‌ها مراجعه کنید. البته بهتر است طلافروشی را پیدا کنید که بعداً حاضر است سکه‌ای که به شما فروخته است را از شما خریداری کند. در خرید سکه به پلمب بودن آن، اصالت سکه و معتبربودن فروشنده توجه ویژه داشته باشید.

راه دیگر خرید سکه طلا، استفاده از بورس است. سکه بورسی در واقع سکه بانکی است که شما پس از خرید گواهی سپرده سکه می‌توانید اصل آن را از بانک مدنظر دریافت کنید.

سکه با وجود حباب قیمتی که دارد و فروش نه‌چندان آسان، بهترین راه برای سرمایه‌گذاری نیست. در نتیجه بهتر است ابتدا راه‌های دیگر را بررسی کنید.

خرید صندوق سرمایه‌گذاری طلا

امروزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلفی با پشتوانه طلا شکل گرفته‌اند. این صندوق‌ها با خریداری سکه طلا و شمش طلا (یا ترکیبی از هر دو) با سرمایه شما در طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند و قیمت صندوق با توجه به رشد یا افت قیمت طلا، نوسان می‌کند. صندوق‌ها دو نوع صدور-ابطالی و بورسی (ETF) دارند. صندوق‌های صدور-ابطالی امکان خرید از سامانه صندوق سرمایه‌گذاری موردنظر را دارد و صندوق‌های بورسی در ساعت‌های معاملات بورس امکان خریدوفروش مستقیم را از سامانه‌های معاملاتی دارند.

خرید طلای آب شده

یکی از بهترین گزینه‌های شما برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا، طلای آب شده است. این نوع از طلا اجرت ساخت و مالیات ندارد و امکان خریدوفروش آن راحت است. البته خرید طلای آب شده نیازمند توجه به نکات زیادی از جمله استعلام انگ طلا و معتبربودن فروشنده است.

خرید طلای آب شده به دو صورت ممکن است. در روش سنتی شما باید یک فروشنده معتمد بشناسید و از او طلای آب شده بخرید و در جای امن نگهداری کنید. خرید طلای فیزیکی می‌تواند دردسرهایی هم داشته باشد اما با دریافت فاکتور و شناسنامه طلا و همچنین آشنایی قبلی با فروشنده طلا، این دردسرها کمتر می‌شود.

روش دیگر خرید طلای آب شده، استفاده از پلتفرم‌های خرید آنلاین طلای آب شده است. در این روش، شما کافی است مقدار طلای مدنظر را مشخص کنید و سفارش خرید ثبت کنید. در این روش دیگر خبری از دردسرهایی مثل اصالت‌سنجی طلا، بررسی عیار طلای آب شده، مقایسه کارمزد فروشندگان با یکدیگر، نگرانی از به سرقت رفتن طلا و همچنین فروش طلا نیست! هر زمان که بخواهید می‌توانید طلای مدنظرتان را به پول نقد تبدیل کنید و مسئولیت نگهداری طلای فیزیکی هم بر عهده‌ی شما نیست!

چگونه به صورت آنلاین طلای آب شده بخریم؟

خرید طلای آب شده به صورت آنلاین کار بسیار راحتی است. شما می‌توانید در سامانه بازار طلا، میزان طلای مدنظرتان را مشخص کرده و به‌صورت آنی خرید خود را ثبت کنید. هر وقت هم که بخواهید می‌توانید طلای خود را بفروشید و پول آن را به حساب خود واریز کنید.

بازار طلا پلتفرم فروش آنلاین طلاست و یکی از خدمات آن فروش طلای آب شده است. شما می‌توانید در این وبسایت اقدام به سرمایه‌گذاری رسمی و قانونی در بازار طلا کنید و بدون دردسرهایی مثل نگهداری طلا، اصالت‌سنجی طلا و استعلام و غیره، از رشد قیمت طلا بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

خرید طلا و سکه از بازار می‌تواند دردسرساز باشد. به‌جز طلای زینتی، برای خرید سکه می‌توانید از بورس استفاده کنید و برای خرید طلای آب شده می‌توانید به سراغ وبسایت بازار طلا بروید. در روش‌های جدید، تمام کارها با چند کلیک انجام می‌شود و شما دردسر نگهداری طلا و پیدا کردن بهترین قیمت و بهترین فروشنده را ندارید. در بازار طلا می‌توانید با خیال راحت پول خود را تبدیل به طلا کنید.