رئیس دانشگاه شهید بهشتی در آیین گرامیداشت روز کارمند، تقدیر از کارمندان نمونه و شایسته تقدیر و تجلیل از بازنشستگان دانشگاه شهید بهشتی گفت: تلاش داریم فشار بر کارمندان کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، مراسم روز کارمند اگر چه به دلیل مصادف شدن با ماه صفر با تاخیر در ماه ربیع برگزار شد اما همزمانی آن با میلاد پیامبر مهربانی و امام صادق(ع) و از طرفی روز گرامیداشت شعر و ادب فارسی، باعث شد حال و هوای آن متفاوت از دیگر برنامه ها باشد تا جایی که سخنرانی ها توام با شعرخوانی شد.

آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی نیز از این امر مستثنی نبود و ضمن درود به همه شهدا و تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و روز کارمند، شعرهایی در وصف پیامبر عظیم الشان اسلام و امام صادق(ع) خواند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خدمت رسانی در دانشگاه به خاطر روحیه مطالبه گری دانشجویان متفاوت است، افزود: همکاران ما بیش از اینکه یک کارمند باشند یک شخصیت فرهنگی دارند. از نظر من همه نمونه اند و تلاش می کنیم با مدیریت و ارتقای امکانات و تسهیلات رفاهی فشار کار بر آن‌ها کاهش یابد.

آقامیری به همه کارکنان دانشگاه خداقوت و خسته نباشید گفت و آرزو کرد که همیشه با عزت و سربلندی زندگی کنند. ایشان ابراز امیدواری کرد با کمک نماینده نهاد رهبری در دانشگاه شرایط را برای اعزام کاروانی از کارمندان برای زیارت به کربلا فرآهم کند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی نماینده نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی نیز با تبریک اعیاد ماه ربیع گفت: در آیات و روایات آمده است که آدمی لازم است وقتی برای مناجات با خدا، زمانی برای تفکر در آفرینش الهی، زمانی برای محاسبه خود، وقتی هم برای معیشت بگذارد.

وی خطاب به کارمندان گفت: در همین زمانی که مشغول خدمت رسانی هستید با مغتنم شمردن وقت طلایی نماز ظهر از آن برای حال معنوی خود استفاده کنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه را برای خودتان اختصاص دهید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با ذکر روایتی از امام صادق(ع) گفت: اگر قصد دارید در فضای کار سازمانی موفق باشید و در کسب و کار و روزی‌تان منفعت بیشتری داشته باشید، در مرحله نخست در کار خود تخصص پیدا کنید؛ امانتدار باشید و همراه با سیاست‌های مجموعه خود متمایل و همراه باشید.

ذوالفقاری معاون پشتیبانی مالی و مدیریت منابع دیگر سخنران این مراسم با بیان اینکه آنچه ائمه از نظر عملی ما را سفارش کردند خدمتگزاری به مردم است افزود: این خدمتگزاری اگر در کنار یک عقیده و دانش پاک باشد بزرگترین کسبی است که انسان بدست می آورد.

وی کار کارمندان را به برج مراقبت تشبیه کرد که اگر نباشند دانشجو نمی تواند پرواز کند و ادامه داد: خدمت را هیچ وقت نباید زمین گذاشت مانند نجاری که مدادش را هیچ وقت روی میز نمی گذارد و همراهش است.

ذوالفقاری اما به اقدامات انجام شده در جهت ارتقای سطح کیفی رفاه کارمندان اشاره کرد و گفت: پوشش بیمه تکمیلی و تقبل ۵۰ درصدی آن توسط دانشگاه برای کارمندان رسمی در سال گذشته و تحت پوشش قرار دادن بیمه برای نیروهای شرکتی در سال جاری، اصلاح حقوق همکاران پروژه‌ای، تجهیز آی تی، تکمیل ساختمانهای نیمه کاره پردیس شهید عباسپور از جمله این اقدامات است.

وی اما خبرهای خوبی درباره تقویت زیرساخت ها داشت و در این خصوص به تامین سرمایش و برق دانشگاه و به دنبال آن خرید ۳ دستگاه ژنراتور تا ۱۰ روز آینده، ساخت هزار و ۲۰۰ متر مربع سرویس بهداشتی و حمام دانشجویی در خوابگاه‌ها و پیشرفت ۷۵ درصدی آن تاکنون، ساخت و مرمت درگاه ورودی دانشگاه با کمک دانشجویان معماری و اتمام آن در ۳ ماه آینده، تکمیل ساخت همکف و طبقه اول ساختمان ۶ طبقه نوآوری تا دو ماه دیگر اشاره کرد.

ذوالفقاری به تامین خوابگاههای متاهلان هم پرداخت و افزود: پس از راه اندازی استخر شهید عباسپور، ساخت ۱۶ دستگاه خوابگاه در این پردیس در حال انجام است.

اما ارزیابی کارمندان نمونه از طریق کیوآرکد اتفاق تازه ای بود که معاون پشتیبانی و مدیریت منابع از آن خبر داد و افزود: در این روش ارزیابی به دنبال شناسایی آن دسته از همکارانی هستیم که دانشجویان به شدت آنها را تقدیر کرده و گمنام هستند.

وی افزود: ۱۰ درصد ارزیابی کارکنان از طریق این سامانه صورت می گیرد.

جعفری مدیر منابع انسانی و پشتیبانی نیز از اجرای فاز دوم فرآیند سختی کار برای کارکنان دانشگاه در ۶ ماه آتی خبر داد و با اشاره به تلاش برای ارتقای وضعیت رفاهی کارمندان افزود: ۲۵ دوره آموزش ضمن خدمت در یک ساله اخیر برگزار شد و بیش از ۲ هزار و۲۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی و کارمندان از تفرجگاههایی که دانشگاه در مناطق تفریحی برای آنها در نظر گرفته استفاده کرده اند.

وی درباره مشکل مسکن کارمندان هم گفت:‌ با اقدامات رئیس دانشگاه و معاون پشتیبانی، ۱۳۳ نفر برای ساخت مسکن در منطقه ۲۲ اعلام آمادگی کرده‌اند و به دنبال گسترش این کار برای سایر کارمندان هستیم.

همچنین ایشان با تشریح اقدمات صورت گرفته در خصوص بیمه تکمیلی گفت: در راستای نظارت و ارتقای خدمات بیمه تکمیلی (درمان) این مدیریت در خردادماه ، فرم ارزیابی عملکرد شرکت بیمه تجارت نو را تدوین و برای نظر سنجی اعضا ارسال نمود و پس از احصاء، بیش از ۶۳% رضایت عملکردی همکاران و بررسی بیش از ۱۰ شرکت منتخب بیمه گذار و نتایج جلسات کارشناسی و در نظر گرفتن پایین ترین سرانه اعلام شده و قبول بالاترین تعهدات اعلام شده، نظر به تاییدیه هیأت رئیسه محترم دانشگاه مقرر شد برای یک سال دیگر قرارداد بیمه تکمیلی با شرکت بیمه تجارت نو منعقد گردد. ضمناً در همین راستا در پورتال مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی فرم ارزیابی تعبیه شده است و برای همکاران محترم امکان ارزیابی خدمات ارائه شده فراهم شده که ماهانه موارد اعلام شده مورد بررسی قرار خواهد گرفت و قطعا به هنگام اقدامات لازم و بازخورد متناسب مد نظر، قرار خواهد داده شد.

در ادامه، مدیر منابع انسانی و پشتیبانی به توافق‌های صورت گرفته برای برخورداری کارکنان ار تسهیلات بانکی هم اشاره کرد و گفت: برای ارتقای فعالیت های رفاهی، طی توافق به عمل آمده با بانک تجارت شعبه دانشگاه شهید بهشتی برای همکاران محترم تسهیلاتی پیش بینی و از فروردین ماه ۱۴۰۳ بر اساس اطلاع‌رسانی و در نظر گرفتن اولویت ثبت‌نام و شرایط درخواست عزیزان به شرح ذیل پرداخت شده است: تسهیلات مرابحه ۵۰ میلیون تومانی با سود ۶ درصد و اقساط ۲۴ ماهه برای ۵۰ نفر از کارکنان عزیز و تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۲۳درصد و اقساط ۳۶ ماهه برای ۶۳ نفر از اعضای محترم هیئت علمی از محل توافق پرداخت شده است.

وی افزود: این مدیریت تعداد ۱۱۵ فقره تسهیلات سی میلیون تومانی با سود ۲% به اعضای هیئت علمی و تعداد ۲۵۱ فقره تسهیلات پانزده میلیون تومانی با سود ۲% به اعضای غیر هیئت علمی پرداخت نموده است.

سپس در انتهای برنامه تعداد ۶ نفر به عنوان کارمندان نمونه، ۳۵ نفر کارمندان شایسته تقدیر، ۴ نفر از همکاران شرکتی خدماتی و فضای سبز تقدیر به عمل آمد. لازم به ذکر است برای اولین بار تعداد ۱۵ نفر به عنوان کارمندان منتخب توسط همکاران دانشگاه از طریق آرای الکترونیکی که ساز و کار آن توسط مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی طراحی شده بود، برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفتند.