اصفهان-عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان گفت:برای نخستین بار شاهد ورود تشکل‌های دانشجویی، نظر سنجی از اساتید علوم سیاسی و ورود احزاب سیاسی برای کارزار انتخاب استاندار اصفهان هستیم.

افسانه خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتخاب استاندار مثل انتخاب یک رئیس جمهور در یک کشور از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است بطوری که استاندار آن سیاست و تفکری که در استان و منطقه خود اعمال می‌کند از یک سو باید اعتماد و پذیرش دولت مذکور و از سوی دیگر اعتماد و پذیرش افکار عمومی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه افکار عمومی در فرایند انتصاب استاندار برای هر استانی نقش دارد، افزود: استانداری منافع افکار عمومی و آن استان را تامین می‌کند و با توجه به شرایط خاص سیاسی کنونی استانداری دیگر محل آزمون و خطای افرادی نیست که در گذشته آنها را تجربه کرده ایم.

استاد علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان ورود احزاب سیاسی و تشکل های دانشجویی و اعمال نظر سنجی های از اساتید دانشگاهی در انتخاب استاندار نشان از رشد سیاسی و سواد سیاسی جامعه است، ادامه داد: اگر چه در گذشته شاهد سکانداری چهره های در استانداری اصفهان بوده ایم که دانش و مطالعات سیاسی و حقوقی نداشتند واین در حالب که افرادی هستند از همین استان اصفهان که هم دانش سیاسی دارند هم مطالعات سیاسی انجام دانند و گرایش اصلی آنها مطالعات سیاسی است و هم در ساختار حقوقی و قانونی قرار گرفته اند.

وی با اعلام اینکه استاندار اصفهان علاوه بر دانش سیاسی باید دانش بین المللی هم داشته باشد زیرا که اصفهان قطب گردشگری است، ادامه داد: استاندار باید تعامل مستقیم با مردم داشته باشد و طی این تعامل می‌تواند عملکرد مثبتی هم داشته باشد.

خسروی ادامه داد: سازمان استانداری زیر مجموعه وزارت کشور است و بخشی از وظایف آنها به هماهنگی امور اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برمی‌گردد و اینکه استاندار بعنوان نماینده عالی دولت هیچ اختیاری از خود ندارد و صرف نقش ماموریتی دارد، سطح استاندار را پایین آورده شده است.

وی گفت: میزان رضایت مردم از عملکرد استاندار نقش مستقیمی در مشارکت عموم در دوره های مختلف انتخابات و حتی میزان همکاری عامه جامعه با ساختار سیاسی مردم با کشور دارد و این اهمیت جایگاه استاندار را نشان می دهد.