بندرعباس- عضو شورای شهر بندرعباس گفت: حفظ حرمت اعضای شورای یک ضرورت است و نباید اجازه داد که کسی از داخل یا خارج از صحن شورای حرمت شکنی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصیب نظری در نطق پیش از دستور یکصد و سی و نهمین جلسه علنی شورا، با تبریک آغاز فصل تحصیل، تهذیب و پرورش به دانش آموزان سخت کوش و معلمان صبور، اظهار کرد: این بهار علم و دانش همواره آغازی برای پیشرفت های روز افزون دانش آموزان این مرز و بوم قرار گیرد.

وی افزود: در سال تحصیلی که گذشت شاهد آن بودیم که هرمزگان در طلیعه علم و دانش رتبه یک رشته تجربی و رتبه ۱۲ رشته ریاضی را اذعان خود کرد که جای خوشحالی و امید آفرینی برای دانش آموزان و مردم خطه نیلگون خلیج فارس دارد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: امید در قلب مردم و دانش آموزان مستعدی که به واسطه ضعف های آموزشی دچار مظلومیت بودند و استرس و نگرانی بر توانایی های آنها غلبه کرده بود روزنه امیدی ایجاد و سد بلند استرس شکسته شد و دانش آموزان ما توانستند در عرصه های علم و دانش کشور بدرخشند و این راه ادامه دار شود.

نظری در بخش دیگر با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم، ادامه داد: مردم این سرزمین گروه گروه و دسته دسته در هشت سال دفاع مقدس با نفس گرم و مسیحایی امام راحل (ره) از مناطق مختلف کشور برای دفاع از ناموس و کیان این مرزم و بوم جغرافیایی، اعتقادی و مذهبی به پا خاستند و بدون چشم داشتی جانفشانی کردند.

وی با بیان اینکه در همین هرمزگان مردم از نقاط دور دست و روستاها برای دفاع از اسلام و ایران بسیج شدند و به مقام والای شهادت دست یافتند، نشان از میهن پرستی و بصیرت و آگاهی این مردمان است که در خط مقدم پشتیبانی ولایت فقیه قرار دارند.

این مقام مسوول تاکید کرد: اگر امروز ما در پشت میزها با آرامش و اعتماد به نفس نشسته و برای آینده پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی تصمیم می گیریم مرهون خون شهدا است که در هشت سال دفاع مقدس ایثار کردند.

نظری با اشاره به اینکه به قول شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای هرمزگان مظلوم بودند، افزود: شهدای هرمزگان در عین مظلومیت در عملیات های آبی و خاکی در اروند و غیره موثر بودند و چه بسا در با رشادت های که از خود نشان دادند اما کمتر دیده شدند و امروز خانواده شهدا نیز همان مظلومیت فرزندان شهید هم خود را دارند و حتی خانه پدر و مادر برخی از شهدا در خور شأن و جایگاه آنان نیست.

وی عنوان کرد: با نگاهی به گلزار شهدای والامقام جزیره هرمز انسان تاسف می خورد از بی توجهی نسبت به قبور شهدا و حتی برخی از خانه های سقف چوبی خانواده شهدا را مشاهده می کنید انسان ناخودآگاه ابراز ناخرسندی می کند و بنده همینجا به بنیاد شهید و دستگاه های دولتی متذکر می شوم نسبت به رسیدگی و خدمات به خانواده شهدا بیشتر تلاش کنند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، با محکومیت حملات رژیم صهیونسیتی به مردم غزه و در چند روز اخیر بر مردم لبنان که در کنار مظلومین غزه ایستادند، تصریح کرد: امروز مردم لبنان پرچم اتحاد را بلند کرده که حزب الله شیعی برای دفاع از غزه سنی ایستاده و خون می دهد.

نظری اظهار کرد: این به واسطه پیام مسیحایی امام راحل (ره) است که هشت سال دفاع مقدس را رقم زد و امروز طریق قدس را باز خواهد کرد و قطعاً رزمندگان ما در جبهه مقاومت انتقام خون شهید هنیه و پاسخ محکمی به جنایات سگ وحشی آمریکا در خاورمیانه را خواهند داد.

وی به هفته وحدت اشاره کرد و افزود: توصیه به وحدت برگرفته از قرآن کریم و پیامبر اسلام (ص) است و همچنین در بیانات دو روز گذشته مقام معظم رهبری به ضرورت این امر مهم اشاره شده که هنوز به لزوم وحدت پی نبردیم و اگر ما صد پله عقب و جلو بریم باز هم وحدت کارگشای راه مسلمین جهان است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس، گفت: رهبر معظم انقلاب به صراحت به تک تک مسئولان امر کردند که اگر می خواهید صداقت ما را در وحدت بپذیرند؛ مسئولان باید تداعی وحدت در اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی برای گره گشایی کار مردم شوند.

نظری خاطرنشان کرد: حفظ حرمت اعضای شورای یک ضرورت است و نباید اجازه داد که کسی از داخل یا خارج از صحن شورای حرمت شکنی کند و بر اعضای پارلمان شهری جسارت کند حفظ حرمت جمعی شورا بر همه واجب است.