بندرعباس- معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه ۲۵ درصد از مشترکان نزدیک به نیمی از مجموع برق خانگی را مصرف می کنند،گفت: بخش عمده ای از ناترازی برق ناشی از بد مصرفی است‌.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن ذبیحی در نشست ویدئو کنفرانسی مدیران ارشد توزیع برق هرمزگان با مدیران ارشد شرکت توانیر بر لزوم اتخاذ تدابیر کارشناسی برای رفع ناترازی ها و مدیریت مصرف در تابستان سال ۱۴۰۴ تاکید کرد و اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود ٢ درصد از مشترکان برق بیش از ٢.٥ برابر الگو مصرف می کنند و برنامه ریزی ها می بایست به سمت پایش بیشتر مصرف های خارج از اعتدال و عرف حرکت کند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه حدود ٣٢ میلیون مشترک خانگی در کشور داریم که از این میان ٧٥ درصد آنها در سطح الگو مصرف می کنند خاطرنشان‌کرد: ٢٥ درصد از مشترکان حدود نیمی از برق مصرفی بخش خانگی را به خود اختصاص می‌دهند.

معاون هماهنگی توزیع شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) همچنین گفت: ۲۵ درصد از مشترکان نزدیک به نیمی از مجموع برق خانگی را مصرف می کنند.

ذبیحی در ادامه بر ضرورت افزایش تاب آوری شبکه برق به ویژه در شرایط پیک مصرف تاکید کرد و افزود: تمرکز بر مشارکت مردم در حوزه تولید برق در همین راستاست، در تابستان حدود ٦٠ درصد از تقاضای برق تولیدی در کشور به مصرف بخش خانگی اختصاص دارد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر به لزوم گذر از مدیریت سنتی شبکه توزیع برق به مدیریت فعال و هوشمند سیستم اشاره کرد و گفت: اولویت‌های سرمایه گذاری در صنعت برق بر همین رویکرد تنظیم شده است.

ذبیحی عنوان کرد: نگاه کارکنان توانیر خدمات مسوولانه است و این رویکرد اگرچه سرعت نمود آن در نقاط مختلف کشور متفاوت است اما همه جای ایران قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه توانیر در حال گذر از مدیریت سنتی به مدیریت هوشمند است تصریح کرد: اختصاص مطالبات باقی مانده سال های گذشته شرکت توزیع برق از مشترکان به تعریف طرح های سرمایه گذاری جدید یا تکمیل پروزه های در دست اقدام از دیگر برنامه های توانیر است.