یزد- رئیس سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از تشدید نظارت‌ها بر خدمات سرویس مدرسه و برخورد جدی پلیس راهور با رانندگان فاقد مجوز از اول مهر خبرداد.

مهدی فعالی در گفتگو با مهر اعلام کرد: با توجه به اینکه ساماندهی سرویس مدارس امسال بر اساس ثبت‌نام در سامانه سپند انجام شده و رانندگان نیز ملزم به دریافت مجوز از این سامانه هستند، با تقویت تیم‌های بازرسی و آموزش نیروهای جدید، نظارت مستمر بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان سرویس مدارس در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: در هفته اول مهر به رانندگان فاقد مجوز تنها تذکر داده و آن‌ها را به دریافت مجوز از سازمان معرفی می‌کنند. این اقدام با هدف ایجاد فرصت برای رانندگان و کاهش مشکلات احتمالی برای خانواده‌ها صورت می‌گیرد و سپس از هفت سوم با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

فعالی گفت: در این مرحله، به رانندگان فاقد مجوز تذکر کتبی داده می‌شود و در صورت تداوم تخلف، با معرفی آن‌ها به پلیس راهور، ضمن اعمال جریمه خودرو آنها نیز متوقف خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با تشکر از تلاش‌های همکاران، بر اهمیت ارائه خدمات باکیفیت به دانش‌آموزان تأکید کرد و از خانواده‌ها خواست پس از انتخاب راننده سرویس، از مجوزدار بودن راننده اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به سازمان اطلاع دهند.

فعالی از رانندگان فاقد مجوز سرویس مدارس خواست تا پایان مهرماه نسبت به ثبت نام در سامانه سپند اقدام کرده و از تخفیف ۵۰ درصدی برای دریافت مجوز فعالیت بهره مند شوند.

وی افزود: نظارت دقیق سازمان و همکاری خانواده‌ها نقش مهمی در تأمین ایمنی و رفاه دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت خدمات سرویس مدارس خواهد داشت.