شهرکرد-آیین تجلیل از سربازان فعال و یادواره شهدای سرباز در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری با حضور نیروهای وظیفه سپاه و فراجا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام امروز چهارشنبه در این مراسم با بزرگداشت یاد و خاطره ۶۰ هزار شهید سرباز به بیان اهمیت نقش نیروهای وظیفه در هشت سال دفاع مقدس و تأمین امنیت پایدار کشور پرداخت.

سردار اکبری همچنین با اشاره به برگزاری دوره های مهارت آموزی سربازان وظیفه در نیروهای مسلح اظهار کرد: تلاش می شود سربازان وظیفه در دوره خدمت خود حداقل یک مهارت را آموخته و بعد از دوران سربازی با استفاده از وام های مهارت آموزی به ایجاد اشتغال و تأمین معیشت خود و خانواده بپردازند.

امیر امجدیان فرمانده فراجا در استان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: ما هر روز در حال جنگیم، گاه مانند جنگ تحمیلی؛ و گاه مانند امروز در جنگ نرم؛ با بالابردن آگاهی در هر نوع جنگی پیروز می شویم.

گفتنی است؛ در این مراسم از خانواده معظم ۴ شهید سرباز، و ۳۰ سرباز فعال در امر مهارت آموزی و ۴ سرباز در امر جوانی جمعیت با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

خاطره گویی حجت الاسلام قربانی از یادگاران دفاع مقدس و شعر خوانی یکی از شاعران آئینی و پخش کلیپ و نماهنگ از دیگر برنامه های این مراسم در حسینیه امام خمینی (ره) تیپ ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام بود.