رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ۸ سال دفاع مقدس نشان داد که یک ملت با ایمان و اعتقاد می‌تواند حتی با دست خالی در مقابل دشمن بایستند و در نهایت پیروز شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز سرباز مراسمی با تجلیل از ایثارگران و سربازان وظیفه در سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این مراسم در سخنانی ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با اشاره به تصورات خام و پوچ صدام و سردمداران این رژیم در حمله به ایران در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹، گفت: این احساس صدام که ایران در شرایطی است که در این کشور انقلاب شده و آن‌ها فعلاً قدرت بازدارندگی لازم ندارند، جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز و صدام اعلام کرد که ظرف یک هفته می‌تواند خودش را به تهران برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان افزود: ارتش عراق که در آن زمان از سه سپاه کاملاً مجهز تشکیل شده بود به خیال خام خودش فکر می‌کرد که با بمباران پایگاه هوایی ایران که قدرت برتر منطقه بود بتواند نیروی هوایی را زمین گیر کند، اما بیش از ۱۳۰ فروند هواپیمای جنگی ایران با مانور بر فراز شهر بغداد، صدام را مات و مبهوت کردند.

وی با اشاره به پیروزی‌های پی در پی ایران بعد از عزل بنی صدر، گفت: شکست حصر آبادان، عملیات طریق القدس، آزادی بستان و مناطق آن، فتح المبین، آزادسازی پادگان حمید و آزاد شدن بسیاری از اراضی منتهی به مرز عراق در شلمچه و خرمشهر و نهایتاً عملیات بیت‌المقدس که اتفاق افتاد شهر خرمشهر نیز آزاد شد.

وی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس نشان داد که یک ملت در سایه سار ایمان و اعتقاد می‌توانند ولو با دست خالی در مقابل دشمن بایستند و در نهایت پیروز شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با محکومیت جنایت و ترورهای رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، گفت: امروز رژیم صهیونیستی بعد از شکست در عملیات غرور آمیز طوفان الاقصاء به هر چیزی چنگ می‌زند تا در افکار عمومی وانمود کند که به پیروزی دست یافته است و با بمباران زن و بچه بی گناه غزه تا کنون ۴۱ هزار نفر را به شهادت رسانده و اکنون به دنبال ماجراجویی در جنوب لبنان است.

حجت.الاسلام والمسلمین پورخاقان در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: سخنان ایشان در دفاع از مقاومت و حمایت تمام قد از مردم مظلوم غزه و لبنان و رزمندگان حماس و حزب‌الله تحسین برانگیز بود. وی اضافه کرد: ایشان همچنین رفتار دوگانه غرب را به رخ آن‌ها کشید که از یک طرف اسرائیل را سرتا پا مسلح می‌کنند که دیوانه وار زنان و کودکان فلسطینی را قتل عام کند و از طرف دیگر تمام تحریم‌های ظالمانه خود را علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌کنند تا بخیال خام خودشان این ملت بزرگ را از پیشرفت و اقتدار باز دارند.

وی در ادامه ضمن گرامی‌داشت روز سرباز، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه سربازان، گفت: خدمت وظیفه عمومی، خدمت واقعاً مقدسی است که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای ملت و کشور قرار دارند و همه خانواده‌ها و همه آحاد جوانان باید اهمیت آن را درک کنند و با شوق و علاقه به انجام آن بشتابند.

وی افزود: سرباز یک نیروی خدمتگزار است که لباس مقدس دفاع از وطن، بر پیکر آن زیبنده و آراسته قرار گرفته و جایگاه آن باید برای همیشه حفظ شود، هیچکس حق ندارد نسبت به سرباز و جایگاه والای سربازان تعدی داشته باشد.

رئیس سازمان قضایی بیان کرد: خوب است که سربازخانه‌ها به دانشگاه تبدیل شوند و امروز هم خوشبختانه کلاس‌های حرفه آموزی خوبی گذاشته شده تا فرد بعد از پایان خدمت سربازی بتواند یک تخصص عملی داشته باشد و در این مدت نیز احساس خسران نداشته باشد.

وی خطاب به سربازان تأکید کرد: بنده قدردان شما هستم و از همکاران سراسر کشور می‌خواهم تا جایگاه، شأن و مقام والای شما پاس دارند و احترام بگذارند.

سردار چهار باغی، مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم با طرح این سوال که چرا هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه ایران علی رغم خون ریزی و جنگ، مردم همه ساله در سالگرد آن جشن می‌گیرند و آن را گرامی می‌دارند، بیان داشت: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران توسط صدام با پشتیبانی ابرقدرت‌ها بر علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و با فداکاری و ایثارگری‌های جوانان این مرز و بوم و با رهبری داهیانه امام (ره) در این جنگ به پیروزی رسید و نگذاشتند یک وجب از خاک وطن به دست دشمنان بیفتد.

وی افزود: در زمان پهلوی ایران ژاندارم امریکا در منطقه بود تا اگر صدایی از منطقه بلند شود و یا نهضتی بر علیه آن‌ها به پا خواست خاموش کنند، ولی با پیروزی انقلاب اسلامی این اهرم از دست آن‌ها خارج شد و از همان زمان انواع توطئه‌ها و تحریم‌ها بر علیه ملت ایران شروع شد.

وی اظهار داشت: در تمام جنگ‌ها دنیا یک طرف آن بلوک شرق و طرف دیگر بلوک غرب قرار داشتند، اما جنگ عراق علیه ایران همه دنیا علیه ایران بودند.

سردار چهار باغی در ادامه با بیان خاطراتی از عملیات بیت المقدس، گفت: یادم هست از جلوی ستونی که رزمندگان به طرف بعثی‌ها در حرکت بودند یکی از بچه‌ها فریاد زد وقت نماز است. با وجود اینکه بچه‌ها زیر رگبار دشمن و با همان فضا پر از باروت و خون آلود با همان پوتین و لباس‌های خونین نماز خود را به جای آوردند.

مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در یک از عملیات‌ها بنده آرپی چی زن بودم و دو تا کمک آرپی چی زن هم داشتم که یکی از آن‌ها شهید تندر، بچه راوند کاشان بود تو یک لحظه من رفتم آرپی جی بزنم و فاصله‌ای بین و من شهید تندر افتاد وقتی برگشتم دیدم شهید از ناحیه پشت گردن ترکش خورده و از گلویش بیرون زده و مثل شیر اب از گلویش خون بیرون می‌ریخت و زمزمه می‌کند مهدی جان یا مهدی من اینجا هستم و سرش را روی خاک می‌گذارد و به شهادت می‌رسد. من یقین دارم که این شهید در آخرین لحظه با آقا امام زمان (عج) ملاقات داشته و بالبخند به درجه رفیع شهادت نائل شد.

در پایان این مراسم از ایثارگران و سربازان نمونه شاغل در سازمان قضایی نیروهای مسلح تجلیل شد.