بندرعباس-مسوول روابط عمومی بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم گفت: تعداد مصدومان آتش سوزی گسترده در بازار قدیم این جزیره به دلیل استنشاق دود و مشکلات تنفسی به ۱۷ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا صفی پور در این خصوص اظهار کرد: خوشبختانه هیچ‌کدام از مصدومان این آتش سوزی گسترده دچار سوختگی نشده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی این افراد با علائم تنگی نفس در بیمارستان بستری شده‌اند و تحت درمان‌های سرم درمانی و اکسیژن درمانی قرار دارند.

مسوول روابط عمومی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم توضیح داد: از این تعداد مصدوم منتقل شده به این بیمارستان هشت نفر پس از بهبودی اولیه مرخص شده‌اند و ۹ نفر دیگر در حال دریافت خدمات درمانی قرار دارند.

صفی پور اعلام کرد: این مرکز درمانی با توجه به تجربه و امکانات موجود، آمادگی کامل را برای پذیرش تعداد بیشتری از مصدومان احتمالی دارد و تمامی تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

ساعت ۰۴:۳۰ بامداد چهارشنبه حادثه آتش سوزی در مرکز خرید مدنی، محدوده بازار قدیم قشم به سامانه ۱۲۵ اعلام و بلافاصله ماموران سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آتش سوزی پاساژ شماره یک (مدنی) بازار قدیم قشم در حال حاضر و پس از تلاش ۱۴ ساعته آتش نشانان تحت کنترل است، اما هنوز مهار نشده است.

مجید فرهادی اضافه کرد: به دلیل درون سوز بودن بسیاری از کالاهای موجود در این پاساژ و بازار قدیم قشم نیازمند زمان بیشتری برای جستجوی حریق های پنهان و اطفای کامل آنها در محل هستیم.