مشهد- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش عشایری نمادی از عدالت آموزشی بوده که همواره در کانون توجه وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضوان حکیم‌زاده در آیین نواختن زنگ بازگشایی مدارس عشایر که ظهر چهارشنبه، ۴ مهرماه در روستای طالبی منطقه سرولایت استان خراسان رضوی برگزار شد، در میان جمعی از دانش‌آموزان کلاس اولی، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که امروز در منطقه عشایری سرولایت و روستای طالبی حضور دارم و شاهد یک قاب بسیار زیبا از دانش‌آموزان دیروز این مدارس در کنار دانش‌آموزان و آینده سازان این روستا هستم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حضور با انگیزه دانش‌آموزان و تداوم مسیر علم‌آموزی، بیانگر این بوده که مردمان این دیار اهل فرهنگ و علم هستند. همچنین این امر نشان از اهتمام خانواده‌ها و تلاش مسئولان آموزش و پرورش استان دارد.

وی بیان کرد: آموزش عشایری نمادی از عدالت آموزشی بوده که همواره در کانون توجه وزارت آموزش و پرورش است و یکی از مسائل مورد تاکید وزیر مربوطه، ارتقای کیفیت تعلیم عشایر بوده که برنامه‌هایی در این راستا تدبیر شده است.

حکیم زاده ادامه داد: امیدواریم با بهره‌گیری از تجارب ارزشمند همه همکاران خصوصا همکارانی که در گذشته در اینجا معلم بودند، بتوانیم برنامه‌های هدفمندی را با توجه به اقضاء هر منطقه تدبیر کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه مسوولان آموزش و پرورش استان و مدیر کل محترم و همکاران ایشان برنامه‌های بسیار خوبی را در استان تدارک دیده‌اند، همچنین یکی از مواردی که برای من بسیار جالب بود حضور جناب آقای کلیدری است که چندین سال مسوولیت امور عشایر استان خراسان رضوی را برعهده داشتند و اهتمام ایشان به مسائل آموزش و پرورش این منطقه بسیار موثر است.

وی با آرزوی سالی پر از خیر و برکت برای دانش‌آموزان دبستان محمد اسماعیل طالبی، عنوان کرد: امیدوارم که همه کودکان این مدرسه، بتوانند برای آینده ایران بسیار تاثیرگذار باشند که سرمایه‌های اصلی ما هستند و قدردان تلاش‌های مدیران و معلمانی هستم که در این شرایط، چراغ دانایی و توانایی را در مدارس عشایری روشن نگه داشته‌اند و مسیر پرافتخاری که بزرگان ما با بنیان‌گذاری آموزش عشایری شروع کرده‌اند، با همت این معلمان تا به امروز تداوم یافته است.